۳ نفر دیگر در لیست اعدام‌های فدرال ترامپ

۳ نفر دیگر در لیست اعدام‌های فدرال ترامپ
دوشنبه 22 دی 1399 - 16:04

«دونالد ترامپ» قصد دارد در فاصله کمتر از ده روز مانده به بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، دستور اعدام سه نفر دیگر، از جمله زن و مردی با بیماری روانی، را صادر کند.

العالم - آمریکا

به‌رغم آشوب‌های بعد از حادثه چهار‌شنبه شب کنگره و در‌خواست مقام‌های آمریکایی برای بر‌کناری و استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، وی قصد دارد تا پیش از برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دستور سه اعدام فدرال دیگر را صادر کند.

به نوشته روزنامه «هافینگتون پست»، از جمله افرادی که ترامپ قصد دارد شاهد اعدام آنها در فاصله کمتر از ۱۰ روز تا مراسم تحلیف بایدن باشد، زن و مردی هستند با بیماری روانی و یک مرد دیگر که گفته می‌شود در هنگام ارتکاب جرم قتل، ماشه اسلحه را نکشیده است.

همچنین گفته می‌شود که این زن نیز در هنگام ارتکاب جرم بیماری روانی وی درمان نشده بود.

اجرای حکم اعدام این افراد قرار است تا پانزدهم ژانویه اجرایی شود، در این صورت ترامپ یک رکورد بی‌سابقه را در اجرای حکم اعدام طی شش ماه رقم خواهد زد.

این افراد در حالی در لیست اعدام‌های فدرال ترامپ قرار گرفته‌اند که بیماری کرونای دو نفر از آنان به تازگی بهبود یافته است.

«کورِی جانسون» و «داستین هیگز» دو مرد سیاهپوستی هستند که قرار است حکم اعدام آنان پنجشنبه و جمعه این هفته اجرایی شود. این دو سیاهپوست ماه گذشته به کرونا مبتلا شدند و هنوز هم علائم این بیماری را دارند.

«لیزا مونتگومری» ۵۲ ساله هم قرار است سه شنبه این هفته اعدام شود. وکلای این خانم می‌گویند به دلیل بیماری شدید روانی و سابقه ضربه شدید روحی به وی در دوران کودکی حکم اعدام او باید لغو شود.

قبل از آنکه ترامپ قدرت را در سال ۲۰۱۷ به دست بگیرد، آخرین اعدام فدرال در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته بود اما دولت ترامپ، تاکنون در سال ۲۰۲۰، حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکا را صادر کرده است که ۱۰ مورد آن انجام گرفته است.

این اعدام‌ها تاکنون با تزریق مواد سمی انجام گرفته‌ اما وزارت دادگستری آمریکا مجوز استفاده از روش‌های دیگر اعدام را نیز صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها