ابراز نگرانی دستیار ظریف و نماینده دبیرکل سازمان ملل از تشدید فعالیت‌های داعش در سوریه

ابراز نگرانی دستیار ظریف و نماینده دبیرکل سازمان ملل از تشدید فعالیت‌های داعش در سوریه
دوشنبه 22 دی 1399 - 16:34

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز ضمن ابراز نگرانی از تشدید فعالیت‌های داعش در سوریه، حمایت خود را از برگزاری پنجمین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اعلام کردند.

العالم - ایران

«گیر. او. پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز (دوشنبه) با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

در این گفت‌وگو، طرفین آخرین تحولات سوریه از جمله نشست آتی کمیته قانون اساسی سوریه، تحولات مرتبط با روند آستانه و همچنین تشدید فعالیت‌های تروریستی داعش در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف با مرور دستاوردهای کمیته قانون اساسی در سال ۲۰۲۰، بر لزوم حرکت رو به جلوی این کمیته در سال ۲۰۲۱ تاکید کرده و حمایت خود را از برگزاری نشست پنجم این کمیته که قرار است در اواخر ماه جاری میلادی (ژانویه) در ژنو برگزار شود اعلام کردند.

براساس توافق طرف‌های سوری، پنجمین دور از نشست‌های کمیته قانون اساسی قرار است در اواخر ژانویه سال آینده میلادی در ژنو برگزار شود.

پدرسون و خاجی همچنین از تشدید فعالیت‌های اخیر گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

«گیر. او. پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه نیز در تماس تلفنی با «علی اصغر خاجی» در خصوص آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی بحث و تبادل نظر کرده بود. پدرسون در این گفت‌وگو با توجه به برگزاری چهارمین دور از نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، گزارشی از نتایج این دور از نشست‌ها ارائه کرد و طرفین همچنین از تداوم برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی در آینده حمایت کردند.

«گیر. او. پدرسون» اول آذر ماه نیز در رأس هیأتی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر و با علی اصغر خاجی دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، کنفرانس آوارگان، ادلب و شرق فرات گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد. خاجی در این دیدار از تلاش‌های پدرسون در پیگیری راه‌حل سیاسی بحران سوریه و تداوم برگزاری نشست‌های کمیته قانون اساسی این کشور حمایت و در ادامه از عدم مشارکت برخی کشورها به ویژه کشورهای غربی در کنفرانس آوارگان و پناهجویان سوری در دمشق انتقاد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها