دلائل مبلغ کویتی برای تکفیر اماراتی ها   

دلائل مبلغ کویتی برای تکفیر اماراتی ها   
دوشنبه 22 دی 1399 - 22:16

عثمان الخمیس مبلغ مشهور کویتی با انتقاد از طرح موسوم به احداث بیت ابراهیم در امارات ،اماراتی ها را تندرو و افراطی توصیف کرد.

العالم داغهای مجازی

کاربران اماراتی در توییتر با توضیح سخنان الخمیس آن را نتیجه مکتب افراطی دانستند که برای چندین دهه در سخنرانی های مذهبی و جامعه در چندین کشور رایج بوده اما در امارات جایگاهی نداشته است آنان گفتند پایه های امارات بر اساس ارزشهای انسانی و اعتدال بنا شده است .

برخی دیگر از کاربران با اشاره به فتواهای تکفیری عثمان الخمیس در حق بشار اسد رئیس جمهوری سوریه افزودند: وی در سخنان خود ابتکارهای اسلام برای صلح و در راس آن طرح خانه ابراهیم را " اقدامات شیطانی " می نامد در حالی که روش مذهبی و فکری وی ، ماموریت های شیطان درنفرت افکنی میان امت ها و تکفیر مسلمانان و تفرقه افکنی را بر گردن وی انداخته است.

برخی دیگر از کاربران خشمگین نیز گفتند وظیفه هر شهروند اماراتی است که دیگر از انتشار ویدئوهای این شخص در شبکه های اجتماعی دست بردارند.

وسیم یوسف از دیگر مبلغان اماراتی ، پس از توییت های تبلیغی برای احداث بنایی برای جمع کردن پیروان سه دین آسمانی که قرار است سال 2022 در ابوظبی پایتخت امارات افتتاح شود،در شبکه های اجتماعی جنجال به پا کرد.

یوسف که در صدد مشروعیت بخشیدن به این بنای جدید بود گفت : خانه ابراهیمی دارای سه بخش است که فرزندان آدم را گرد هم می آورد و شامل عبادتگاهی برای یهودیان، کلیسایی برای مسیحیان و مسجدی برای مسلمانان است .

پربیننده ترین خبرها