صنعاء: آمریکا در حال اعمال تروریسم نظامی و تخریب علیه ملت یمن است

صنعاء: آمریکا در حال اعمال تروریسم نظامی و تخریب علیه ملت یمن است
سه شنبه 23 دی 1399 - 10:26

سخنگوی دولت نجات ملی یمن، آمریکا را رأس تروریسم جهانی خواند و گفت، واشنگتن در شش سال گذشته تمام راه‌ها برای نابودی ملت یمن را امتحان کرده است.

العالم - یمن

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن در واکنش به تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله گفت، آمریکا رأس تروریسم جهانی و حامی آن است و همه جهان به اظهارات «هیلاری کلینتون» درباره تأسیس داعش و تسلیح واقفند.

الشامی به المسیره گفت، این تصمیم آمریکا به دلیل نزاع داخلی در این کشور با پایان دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است و واشنگتن سعی می‌کند فشار بر متحدان خود یعنی سعودی‌ها و اماراتی‌ها را کم کند. تصمیم آمریکا برای تروریستی اعلام کردن گروهی از ملت یمن اوج جنایت‌های این کشور علیه ملت یمن در طول سال‌ها محاصره و تجاوز است.

وی تأکید کرد: این اقدام آمریکا بر مسیر نظامی یا اجتماعی ما تأثیری نمی‌گذارد بلکه بر قدرت و اراده ما برای مقابله با آمریکا می‌افزاید.

الشامی ادامه داد: تصمیم آمریکا در واقعیت معنایی ندارد و این تصمیم راه را به روی توقف محاصره و تجاوز می‌بندد وجنگ را طولانی می‌کند و ما برای مقابله آماده‌ایم.

وی ادامه داد، آمریکا در حال اعمال تروریسم تروریسم نظامی، تروریسم تخریب، گرسنگی دادن و محاصره ملت یمن است؛ این کشور در طول شش سال محاصره و جنگ علیه یمن تمام راه‌ها برای نابودی ملت یمن را رفته است.

دوشنبه (دیروز) مقامات دیگری از انصارالله از جمله «محمد عبدالسلام» و «محمد علی الحوثی» نیز به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز در بیانیه‌ای گفت: «قصد دارم سه رهبر انصارالله، عبدالملک الحوثی، عبدالخالق بدرالدین الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم را به عنوان تروریست‌های جهانی اعلام کنم».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها