آیا تصمیم آخر ترامپ، علف دادن به گاو شیرده خود است؟

آیا تصمیم آخر ترامپ، علف دادن به گاو شیرده خود است؟
سه شنبه 23 دی 1399 - 12:42

برخی ناظران معتقدند ترامپ در نفس های آخر خود در صدد برهم زدن معادلات در برابر بایدن است هم چنین وی در تلاش است پاداشی هرچند معنوی پس از سالها دوشیدن عربستان به آنان بدهد اما به نظر می رسد تصمیم آخر وی در گنجاندن جنبش انصارالله به عنوان سازمانی تروریستی هدیه ای برای یمن بوده  زیرا با این  تصمیم قدرت جنبش را افزایش و موجب تقویت جبهه های مقابله با متجاوزان سعودی و آمریکایی خواهد شد.

العالم - نظرکده

آنان معتقدند تصمیم دولت آمریکا در معرفی جنبش انصارالله یمن به عنوان سازمانی تروریستی ناگهانی نبوده زیرا پیش از این نیز دربارهاش سخن گفته شده و این تصمیم را شاهدی برای خارج شدن بازوهای امریکا در تجاوز به یمن دانستند.

آنان تاکید کردند کم کم مشخص خواهد شد چه کسی از یمن در برابر تجاوز آمریکا و اسرائیل و عربستان و تروریست ها دفاع می کند و چه کسی در صف آمریکا که پیش از این آنها را در تروریست ها دسته بندی کرده بود ایستاده است.

ناظران افزودند: تصمیم آمریکا؛ جبران معنوی برای عربستان پس از شش سال ناکامی در حمله به یمن است و گویی فاکتوری میان نظام سعودی پس از صرف هزینه های بسیار بالا و دولت ترامپ وجود دارد.

ناظران افزودند: دولت یمن در صنعا نیز در حال بررسی نشان دادن واکنش به چنین تصمیم های احمقانه آمریکاست اما ازآنجایی که از سوی دولتی فاقد شایستگی داخلی و خارجی صادر شده، فقط فتنه انگیزی ها ترامپی است.

ناظران افزودند: زمان بندی اقدام ترامپ در معرفی کردن انصارالله به عنوان گروهی تروریستی، برای صادر کردن بحران ترامپی و تلاش برای پریدن از آن و فرار از آن است.

آنها افزودند با بررسی اقدامات کنگره برای عزل ترامپ و آینده ای که در انتظارش خواهد بود و شرایط دشوار وی ، هیچ کس نمی داند وی اکنون کجا مخفی است و آیا محاکمه و عزل خواهد شد.

ناظران، تصمیم آمریکا در دسته بندی جنبش انصارالله در سازمان های تروریستی را اقدامی معنوی دانستند تا عربستان آن را حادثه ای استراتژیک بداند و این تصمیم را بالن بی ارزش توصیف کردند.

در مقابل نیز مسئولین یمنی تاکید کردند تصمیم امریکا اعتماد و باور یمنی ها را درباره درستی اقدامشان از روز اول مبنی بر جنگ و مقابله با تجاوز امریکا را تقویت خواهد کرد.

آنها افزودند: امریکا خود بانی تجاوز و حمله بوده و اکنون نیز مردم یمن را جزو تروریستها قرار داده زیرا جنبش انصاراز عموم مردم است

ناظران تاکید کردند: تصمیم امریکا در راستای منافع اسرائیل و با تحریک اسرائیل بوده این تصمیم بیشتر نقش امریکا در حمله به یمن را مشخص می کند.

از سوی دیگر برخی سیاستمداران معتقدند تصمیم دولت ترامپ می تواند موجب تغییر سیاست آمریکا در یمن توسط جو بایدن رئیس جمهوری اتی امریکا باشد درست مانند ایران که سیاست تحریم ها و ترورها، به ویژه پس از تجاوزات اخیر آمریکا، مذاکرات را دشوار کرده است.

پربیننده ترین خبرها