وقتی پامپئو آستین خود را با کاغذهای کهنه و پاره ‌پاره پُر می‌کند!

وقتی پامپئو آستین خود را با کاغذهای کهنه و پاره ‌پاره پُر می‌کند!
سه شنبه 23 دی 1399 - 13:36

گفته شده که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریكا قصد دارد قبل از واگذاری قدرت به دولت بایدن، اطلاعات محرمانه ای درباره ایران را افشا كند تا تهران را علنا به داشتن ارتباط با القاعده متهم كند!

العالم- درگوشی

یک اقدام دیوانه‌وار دیگر از پمپئو، همانند کسی که به دنبال دفاتر منسوخ و کهنه و بی‌ارزش قبل از خروج ترامپ از کاخ سفید است. ترامپ طی تنها هشت روز باقی مانده از عمر دولت انتقالی وی، می‌خواهد از نقشه‌های مخرب خود برای تحت فشار قرار دادن ایران و محور مقاومت در منطقه و پیروزی طرح فتنه انگیز و توسعه طلبانه معامله قرن و در نتیجه پیروزی رژیم صهیونیستی استفاده کند.

آنچه که در آستین ترامپ و رفیق شفیق او یعنی پامپئو وجود دارد، این بار همزمان با ادعای انگلیس درباره افشای پرونده جزایر سه گانه ایران مطرح شده است. انگلیس در این زمان خاص ادعا کرده که اسناد «مخفی» در خصوص جزایر سه گانه ایران را فاش می‌کند. از جمله اسناد سری که اخیرا انگلیس بر «حسب ضرورت» و «بنا به درخواست» در بخش عربی رادیو و تلویزیون انگلیس افشا کرده است، حاوی اطلاعاتی مضحک درباره جزایر سه گانه ایران است که در آن اعلام کرده «انگلیس پس از مطالعه و بررسی روی خرید جزایر مورد مناقشه (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از عرب‌ها، آنها را با هدف حل و فصل درگیری‌ها و تضمین ثبات منطقه به رژیم شاه هدیه و یا اجاره داده است»!!

امروز مایک پامپئو «طبق آنچه که خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع «مطلع» گزارش داده است»، در سخنرانی خود در باشگاه ملی مطبوعات در واشنگتن پرونده آنچه را «ایران پناهگاه القاعده» نامیده است، مطرح می‌کند، این در حالی است که همگان می‌دانند القاعده ساخته و پرداخته آمریکاست و زاییده نامشروع عربستان در نتیجه ازدواج غیر شرعی در یک دوره زمانی است که آمریکا به شدت به اخراج سربازان اتحاد جماهیر شوری سابق از افغانستان نیاز داشت.

مشخص نیست که پامپئو قصد دارد در سخنرانی امروز خود در باشگاه ملی مطبوعات در واشنگتن چه چیزی را علیه افشا کند، اما این دو منبع مطلع که از رویترز خواستند هویتشان را فاش نکند، گفتند که وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی امروز خود احتمالا به اطلاعات محرمانه ادعایی مربوط به کشته شدن شماره دو القاعده در تهران در آگوست گذشته اشاره کند.

روزنامه «نیویورک تایمز» در نوامبر گذشته در خبری مدعی شد که «ابومحمد المصری» متهم به همکاری در بمب گذاری سال 1998 در سفارت های آمریکا در کنیا و تانزانیا، توسط عوامل اسرائیلی در ایران ترور شد که این خبر را بارها مسئولان ایرانی توسط تهران تکذیب و تأکید کردند که تروریست‌های «القاعده» در این کشور حضور ندارد.

ترامپ و پمپئو ورشکسته به دنبال چه هستند؟

اما سوالاتی که در اینجا درباره اهداف رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا از افشاگری‌های ادعایی خود علیه ایران در هفته پایانی عمر دولت ترامپ مطرح می شود، این است که آیا آنها به دنبال پیچیدگی پرونده بازگشت توافق برجام در دوره ریاست جمهوری باید هستند؟ یا اینکه آیا این یک کارت جدید آمریکا است که با آن می‌تواند به عنوان اهرمی برای فشار به ایران پس از مواضع قوی تهران در قبال برجام، استفاده کند؟ یا آنها در تلاشند تا ارزش مقاومت ایران در منطقه را تقلیل دهند و از اهمیت آن بکاهند و این اتهام زنی را در میان عموم رجال مقاومت تسری دهند و بگویند که ایران تروریست‌ها را پناه می‌دهد یا از این طریق بخواهند نزدیکی روابط کشورهای سازشگر با رژیم صهیونیستی را توجیه و اعتقاد عموم مردم کشورهای عربی درباره ضرورت از بین رفتن «غده سرطانی» در منطقه را سست کنند؟ یا آیا رئیس جمهور آمریکا در معرض پاسخگویی و استیضاح قرار گرفته و می‌خواهد دلارهای سبز بیشتری را از رژیم های استبدادی حاکم بر کشورهای عربی خلیج فارس بگیرد و در واقع بیشتر آنها را بدوشد؟ و در نهایت اینکه آیا آمریکا آماده حمله نظامی ایران است؟ ما در این تردید داریم، زیرا آمریکایی‌ها قبل از هر کسی می‌دانند که قادر به حمله به ایران نیستند.

اما اهداف ترامپ و پامپئو هرچه که باشد، توطئه و فریبی است که همانند همه توطئه‌های قبلی خنثی می‌شود، چراکه همه طرح‌ها و توطئه‌های استکباری قبلی در منطقه که ایالات متحده شروع به ساختن آنها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از اخراج همیشگی جاسوسان آمریکایی از ایران گرفته تا تلاش برای انجام حملات ناموفق آمریکایی در صحرای طبس (جنوب ایران) و کشیده شدن صدام به جنگ هشت ساله با ایران بدون دستیابی وی و حاکمان کشورهای خلیج فارس و یا آمریکا به هیچ یک از اهدافشان در این جنگ تاریک و ناعادلانه، خنثی شده بودند.

پربیننده ترین خبرها