انفجار بیروت| صدور اعلان قرمز برای افراد مرتبط با حمل نیترات آمونیم به لبنان

انفجار بیروت| صدور اعلان قرمز برای افراد مرتبط با حمل نیترات آمونیم به لبنان
سه شنبه 23 دی 1399 - 16:54

منابع لبنانی خبر دادند پلیس بین‌الملل برای افراد مرتبط با حمل نیترات آمونیم به بندر بیروت، اعلان قرمز صادر کرده است.

العالم- لبنان

منابع لبنانی، امروز (سه‌شنبه)، از درخواست دادستان کل لبنان مبنی بر صدور اعلام قرمز برای افراد مرتبط با حمل نیترات آمونیوم به بندر بیروت خبر دادند.

وبگاه خبری شبکه «ال‌بی‌سی‌آی» در این خصوص خبر داد، اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد «غسان الخوری» دادستان کل و قاضی مسئول پرونده انفجار بندر بیروت این درخواست را به اینترپل ارسال کرده است.

طبق این گزارش، این اعلان برای مالک و کاپیتان کشتی «روسوس» که به بیروت نیترات آمونیوم حمل کردند و همچنین تاجری پرتغالی که میزان نیترات آمونیوم موجود در انبار دوازده بیروت را در سال ۲۰۱۳ مورد ارزیابی قرار داد، صادر شده است.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان خبر داد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» میزان نیترات آمونیوم منفجر شده در بندر بیروت را در تاریخ چهارم آگوست گذشته ۵۰۰ تن تخمین زده است.

پیشتر، رسانه‌ها و برخی مقامات لبنانی اعلام کرده بودند، این انفجار مهیب ناشی از ذخیره کردن ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت بوده است.

پس از انفجار بندر بیروت، تیمی از اداره تحقیقات فدرال آمریکا گزارشی تهیه کردند و نتیجه آن را به مقامات لبنانی ارائه دادند. در روند جمع‌آوری شواهد در این زمینه کارشناسان فرانسوی نیز نقش داشتند.

کشور لبنان در تاریخ چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت. در پی این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور، حسان دیاب‌ نخست‌وزیر پیشین استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شده بود که پس از گذشت چند هفته او نیز انصراف خود را اعلام کرد و «سعدالحریری» به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان انتخاب شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها