جنبش فلسطینی: مقابله فراگیر، تنها راه مقابله با شهرک‌سازی‌های صهیونیستی است

جنبش فلسطینی: مقابله فراگیر، تنها راه مقابله با شهرک‌سازی‌های صهیونیستی است
چهارشنبه 24 دی 1399 - 10:39

جنبش «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» تأکید کرد که تشکیلات خودگردان به جای هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، موظف است از منافع شهروندان فلسطینی و اراضی آنان حمایت کند

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین» از تشکیلات خودگردان خواست که برای مقابله با «گسترش استعمار شهرک‌سازی و الحاق تدریجی» صهیونیستی، راهبرد ملی تدوین کند.

این جنبش با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که گسترش شهرک‌سازی، تلاشی از سوی دولت بنیامین نتانیاهو برای تحمیل واقعیت‌های میدانی و قرار دادن جامعه بین‌الملل در برابر عمل انجام شده است.

خبرگزاری «صفا» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، اینکه جامعه بین‌الملل به تنهایی مسئول مقابله با شهرک‌سازی تلقی شود، بدین معنا نیست که تشکیلات خودگردان و نهادهای امنیتی فلسطین از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی ‌کنند.

این جنبش تصریح کرد، تشکیلات خودگردان به جای هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی، موظف است از منافع شهروندان فلسطینی و اراضی آنان حمایت کند

در این بیانیه تأکید شد، مقاومت مردمی و مبارزه در سایه فرماندهی ملی واحد و با تصمیم سیاسی ملی مبنی بر مقابله فراگیر و میدانی، راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان با شهرکسازی مقابله، نقشه های دشمن را خنثی کرد و از منافع ملی دفاع کرد.

جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد، تمام این مسائل، مستلزم تدوین یک راهبرد ملی فراگیر است که بر روی کمیته چهارجانبه، ائتلاف جعلی بین‌المللی و مذاکره با رژیم صهیونیستی حسابی باز نشود.

این جنبش خطاب به تشکیلات خودگردان گفت که الزام جامعه بین الملل برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌هایش، با درخواست و یادداشت و بیانیه صورت نمی‌گیرد، بلکه از رهگذر ایجاد موازنه قوای جدید از طریق مقاومت مردمی است.

جبهه دموکراتیک در پایان خواستار تسریع در آغاز گفت‌وگوی ملی فراگیر بر اساس نتایج نشست دبیران کل فلسطینی شد و تأکید کرد که برای این منظور باید از معاهده اسلو و پروتکل اقتصادی پاریس خارج شد و ائتلاف ملی را تشکیل داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها