اهداف آمریکا از اقدام خصمانه علیه جنبش انصارالله یمن

اهداف آمریکا از اقدام خصمانه علیه جنبش انصارالله یمن
چهارشنبه 24 دی 1399 - 13:27

ناظران بر این باورند که استقال سعودی از اقدام آمریکا درباره گنجاندن جنبش انصارالله یمن در فهرست تروریستی مقدمه‌ای برای ورود این رژیم به قطار عادی‌سازی با صهیونیست‌ها تلقی می‌شود.

العالم- نظرکده

ناظران تأکید دارند، تصمیم آمریکا پیامدهای وخیم سیاسی و انسانی بر ملت یمن دارد و همان‌گونه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفته است این تصمیم خصمانه به روند ازسرگیری مذاکرات تاثیری منفی خواهد گذاشت. همچنانکه پادشاهی عمان که از هیئت ملی مذاکره‌کننده میزبانی کرده، با این تصمیم آمریکا مخالفت کرده و گفته است که آن در مسیر دستیابی به راه‌حلی برای بحران یمن سنگ‌اندازی می‌کند.

در مقابل، کارشناسان یمنی معتقدند که رژیم سعودی از همان آغاز جنگ علیه یمن بخشی جدایی‌ناپذیر از طرح‌های صهیونیستی و امپریالیستی در منطقه و علیه نیروهای محور مقاومت و همچنین ابزار پروژه آمریکایی- صهیونیستی بوده است.

آنها تأکید کردند اقدام آمریکا به گنجاندن جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی نشان‌دهنده هماهنگی سعودی، آمریکایی و صهیونیستی علیه نیروهای محور مقاومت و بازدارنده در منطقه است تا بستر برای ایجاد بیشتر پایگاه‌های نظامی اسرائیل در مناطق اشغالی یمن فراهم شود.

کارشناسان یمنی افزودند، صهیونیست‌ها از افزایش قدرت جنبش انصارالله و نیز ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که کنترل تنگه "باب المندب" را در دست گرفته‌اند، به شدت نگرانند.

از سوی دیگر،"عماد الدین الحمرونی" اظهار داشت: تصمیم‌گیران آمریکایی می‌کوشند شرایط رژیم سعودی را در مذاکرات آتی با جنبش انصارالله بهتر کنند؛ چرا که ریاض به دنبال مذاکره با این جنبش است و لذا نیاز دارد شرایطش را مطلوب سازد.

الحمرونی تصریح کرد، ائتلاف متجاوز سعودی بر این باور است که از طریق گنجاندن جنبش انصارالله در فهرست تروریستی آمریکا شرایطش را برای مذاکره بهتر می‌کند و از سوی دیگر، انصارالله را که روابطش را سیاسی و دیپلماتیکش را با برخی کشورهای اروپایی بهبود بخشیده، تحت فشار می‌گذارد. اصرار برخی کشورهای اروپایی مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران یمن، باعث خشم رژیم‌های سعودی و امارات شده است.

این کارشناس یمنی افزود، آمریکا با درج انصارلله در فهرست سازمان‌های تررویستی تلاش می‌کند وارد خط زیباسازی تصویر سعودی شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها