تأیید ساخت 530 واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی

تأیید ساخت 530 واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی
چهارشنبه 24 دی 1399 - 13:47

منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک کمیته محلی این رژیم ساخت 530 واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی را تصویب کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

پس از اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت واحد‌های جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی این رژیم (کان)، امروز (چهارشنبه)، از موافقت با ساخت ۵۳۰ واحد‌صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی خبر داد.

وبگاه خبری «فلسطین الان» به نقل از کان گزارش داد که تصمیم گرفته شده، ۴۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک «گیلو» در جنوب قدس اشغالی و همچنین ۱۳۰ واحد دیگر در شهرک‌ «رامات شلومو» در شمال قدس اشغالی ساخته شود.

در این گزارش اشاره شده است که این اقدام پیش از به قدرت رسیدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صورت گرفته است؛ شخصی که پیشتر در تعلیق ساخت این‌ واحدها نقش داشت.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دو روز پیش از تصمیم این رژیم برای ساخت ۸۰۰ واحد‌ صهیونیست‌نشین در کرانه باختری خبر داد.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا شاهد جهش چشم‌گیری بوده است بطوریکه این رژیم، مطابق با گزارش منابع صهیونیستی، در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرده است که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌منظور پایان دادن به شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرد. در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها