مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی:

به ندرت مساله فلسطین در مذاکرات امارات ،بحرین و مغرب مطرح می شود/ تعویق سفر نتانیاهو به دبی صرفاً به دلیل کرونا!

به ندرت مساله فلسطین در مذاکرات امارات ،بحرین و مغرب مطرح می شود/ تعویق سفر نتانیاهو به دبی صرفاً به دلیل کرونا!
شنبه 27 دی 1399 - 22:15

به گزارش پایگاه خبری عبری والا ، "الیاف بنیامین" رئیس اداره خاورمیانه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت به ندرت مساله فلسطین در مذاکرات امارات ،بحرین و مغرب مطرح می شود.

العالم - فلسطین

این پایگاه افزود به نقل از بنیامین تاکید کرد برخی نهادهای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیام هایی مبنی بر ادامه فرایند عادی سازی اسرائیل و کشورهای عربی منطقه به تل آویو دادند.

این دیپلمات اسرائیلی گفت: نمی توان در روابط اسرائیل و کشورهای عربی که در ماههای اخیر رابطه برقرار کرده اند به گذشته بازگشت و دولت جدید امریکا موضوعات بسیار مهمی بیش از مشغولیت به تل آویو دارد .ما با تیم بایدن در تماس هستیم و شنیدیم آنها با فرایند عادی سازی موافق بوده و آماده تکمیل آن هستند و ما نیز با آنان همکاری خواهیم کرد.

وی گفت کشورش به تماسهای خود با کشورهای شمال آفریقا و کشورهای خلیج فارس برای پیش بردن توافق های عادی سازی بیشتر ادامه می دهد و توقع دارم کشورهای دیگری نیز ملحق شوند اما مشخص نیست طی چند هفته یا ماه نتیجه بدهد اما کشورهای بیشتری در راه هستند.

به گفته وی، تیمی از وزات امور خارجه اسرائیل این روزها در امارات متحده عربی است تا سفارتی در ابوظبی و کنسولگری در دبی افتتاح کند در مقابل نیز به ویژه با انتهای قرنطینه در رژیم به دلیل همه گیری کرونا یک هیات رسمی اماراتی به منظور افتتاح سفارت امارات در تل آویو به زودی به اسرائیل خواهد رفت

این مسئول اسرائیلی گفت چندین سفر مقامات عالی رتبه به دلیل شیوع ویروس کرونا و قرنطینه به تعویق افتاد .

وی افزود: وزیر تجارت و گردشگری بحرین نیز قرار بود در راس هیاتی تجاری پایان هفته گذشته به تل آویو بیاید اما به دلیل قرنطینه سفرش به تعویق افتاد.

این پایگاه عبری به نقل از بنیامین گفت رووین ریولین رئیس جمهوری اسرائیل و نتانیاهو نخست وزیر و گابی اشکنازی وزیر خارجه به امارات و بحرین خواهند رفت

وی تاکید کرد پرونده ی این سفرها هنوز بر روی میز است و به زودی انجام خواهد شد اما نمی توان بیماری کرونا را نادیده گرفت و طرف دیگر نیز به خوبی آن را می داند و این تنها دلیل برای امتناع از این سفرهاست.

نتانیاهو دو بار از به تعویق افتادن سفرش به امارات خبر داد بدون اینکه دلیل ان را بگوید و این دیپلمات اسرائیلی دلیل واقعی آن که مربوط به بیماری کروناست را عنوان کرد تا تاکید کند اختلافی میان دو دولت وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها