ترامپ لعن و نفرین همه را برای خود خریده است

ترامپ لعن و نفرین همه را برای خود خریده است
يکشنبه 28 دی 1399 - 18:41

از زمانی که مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا موضوع درج نام انصارالله یمن در فهرست گروههای تروریستی و تحریم آن را مطرح کرد، بسیاری از گروهها و شخصیتها حتی شخصیتهای آمریکایی این اقدام را محکوم کردند.

العالم – آمریکا

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را غیراخلاقی دانسته و نامزد بایدن برای پست مشاور امنیت ملی نیز آن را تقبیح کرد.

گریگوری دبیلو میکس رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا و 25 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای پومپئو نوشتند که این اقدام هزاران یمنی را در معرض خطری عظیم قرار خواهد داد و عواقب وخیمی برای زندگی غیرنظامیان قرار خواهد داد.

در این نامه آمده است: این اقدام در برابر ماموریت مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد به یمن به ویژه در زمینه پایان دادن به این جنگ وحشیانه مانع ایجاد خواهد کرد و نه فقط باعث پایان بحران یمن نمی شود بلکه آن را گسترش خواهد داد.

جیک سولیوان نامزد بایدن برای پست مشاور امنیتی ملی نیز گفت که این اقدام فقط به افزایش رنجهای مردم یمن می انجامد که به خاطر جنگ بدبخت شده اند و تلاش آمریکا برای آغاز مجدد گفت وگوی دیپلماتیک با ایران که حامی سیاسی انصارالله است را با مشکل مواجه خواهد نمود.

کارشناسان معتقدند که این اقدام در واقع بهایی است که ترامپ باید به محمد بن سلمان به خاطر حمایتهایش از کاخ سفید می پرداخت.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که این اقدام پیامدهای انسانی و سیاسی خطرناکی دارد.

سازمان های بین المللی امداد رسان نیز گفتند که این اقدام باعث توقف روند ارسال کمکهای انسان دوستانه در سطوح بهداشتی، غذایی، سوخت و غیره خواهد شد.

روزنامه نیوز ویک چاپ آمریکا این اقدام را برگ برنده آخر ترامپ برای حمایت از سعودی در جنگ یمن و تلاشی برای ایجاد مشکل در برابر بایدن توصیف کرد.

پیتر سالزبری تحلیلگر امور یمن در گروه بحرانهای بین المللی اقدام آمریکا را مجازات گروهی مردم یمن از طریق ایجاد گرسنگی دانست.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تروریستی خواندن انصارالله از سوی آمریکا تاثیری منفی بر حل مسالمت آمیز بحران یمن خواهد داشت و در زمینه ارسال کمکهای انسان دوستانه برای مردم یمن مانع ایجاد خواهد نمود.

وزارت امور خارجه یمن اقدام آمریکا را غیرمنطقی و نشانه ورشکستگی دولت ترامپ دانست که نفسهای آخرش را می کشد و نتوانست اراده مردم یمن را بشکند.

این وزارت با صدور بیانیه ای افزود، سیاست آمریکا در زمینه تحریم ملتهایی که با سلطه گری آمریکا در منطقه و عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند، سیاستی مذبوحانه است که نه فقط اراده این ملتهای آزادیخواه را نمی شکند بلکه باعث افزایش آگاهی آنان نسبت به توطئه های آمریکا علیه یمن و سایر کشورهای منطقه و جهان می شود.

گروههای مقاومت و نهادهای مختلف یمن نیز این اقدام آمریکا که هدف از آن ایجاد گرسنگی و نابودسازی ملتهای منطقه است را محکوم کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها