فؤاد حسین: عراق هنوز به نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیاز دارد/سفر قریب‌الوقوع«فیصل بن فرحان» به بغداد

فؤاد حسین: عراق هنوز به نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیاز دارد/سفر قریب‌الوقوع«فیصل بن فرحان» به بغداد
دوشنبه 29 دی 1399 - 14:58

وزیر خارجه عراق در مصاحبه با یک شبکه سعودی با اشاره به ایجاد تحول بزرگ در روابط بغداد با عربستان سعودی از سفر قریب‌الوقوع همتای سعودی‌اش به بغداد خبر داد.

العالم - عراق

«فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه سعودی «العربیه» گفت : حملات راکتی به منطقه سبز بغداد، برای دولت عراق مشکل‌ساز بود و ما برای جلوگیری از این حملات تلاش می‌کنیم و بغداد به همکاری با هیأت‌های دیپلماتیک برای تامین امنیت لازم برای آنها ادامه می‌دهد.ضمن اینکه ما تعدادی از عاملان حمله به منطقه سبز بغداد را دستگیر کردیم.

وی در خصوص واکنش دولت آمریکا در صورت تداوم حملات علیه سفارت آن در بغداد گفت: واشنگتن احتمالا در صورت تداوم این حملات، تدابیر شدیدی اتخاذ می‌کرد.

حسین در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در عراق گفت: عراق به نیروهای ائتلاف برای مقابله با داعش و آموزش نیروهای عراقی نیاز دارد و داعش هنوز در مناطق مرزی با سوریه حضور دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با رد دخالت‌های خارجی در امور داخلی عراق گفت: ما بر اساس اصل حسن همجواری و توازن در روابط خارجه عمل می‌کنیم. تنش میان واشنگتن و ایران تاثیر منفی بر عرصه عراق می‌گذارد.

وزیر خارجه عراق در ادامه به تحول بزرگ در روابط بغداد با عربستان سعودی در بسیاری از پرونده‌ها اشاره کرد و از سفر قریب‌الوقوع «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی به بغداد خبر داد.

حسین در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی برای تعامل و همکاری با دولت «جو بایدن» خبر داد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق گفت: ما مشارکت سازمان ملل در انتخابات برای تضمین برگزاری موفق آن را بررسی کردیم و برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های بدون ضابطه در انتخابات زودهنگام تلاش می‌کنیم.

دولت سعودی و عراق از زمان روی کار آمدن «مصطفی الکاظمی» در بغداد، توافقات و یادداشت تفاهمات متعددی امضاء کرده‌اند. چندی پیش نیز گذرگاه زمینی «عرعر» میان عراق و عربستان پس از ۳۰ سال بازگشایی شد.

نخست‌وزیر عراق و ولی‌عهد عربستان سعودی در ۲۱ آبان ماه در یک نشست مجازی توافقی ۹ بندی میان دو کشور امضاء کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها