قالیباف: سناریوی محورِ آمریکایی–صهیونیستی، تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است

قالیباف: سناریوی محورِ آمریکایی–صهیونیستی، تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است
دوشنبه 29 دی 1399 - 16:03

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محورِ آمریکایی- صهیونیستی، سناریوی تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را به موازات اخراج فلسطینی‌­ها از سرزمین­ اجدادی آن‌ها و تخریب مسجدالاقصی دنبال می‌کند.

العالم-ایران

محمد باقر قالیباف عصر امروز (دوشنبه) در نشست ویدئو کنفرانسی رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین، ابتدا از برخی رهبران مقاومت فلسطین و رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی و نمایندگان مجالس کشورهای دوست و برادر که با هدف تشریک مساعی و آگاهی بخشی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، دعوت مجلس شورای اسلامی ایران را پذیرفته و در این نشست مجازی مشارکت کردند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند از مسیر اعمال تحریم‌ها، اقدامات خودسرانه و یکجانبه، تهدید و تطمیع، وحدت امت اسلامی را هدف قرار دهند، گفت: بی‌تردید، در چنین شرایطی اهمیت موضوع فلسطین، ما نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی و پارلمان‌های حامی فلسطین را بر آن داشت تا با تمرکز بر شعار «قدس محور وحدت‌ما – باهم علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی»، برای حمایت از قبله اول مسلمین و قدس شریف به عنوان بخشی از هویت دینی مشترک مسلمانان، گرد هم آئیم و میثاقی دوباره ببندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنایات مستمر رژیم تروریستی صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و به ویژه نوارغزه، از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی ملت مظلوم فلسطین و محور مقاومت، ۱۲ سال پیش و در اولین سالروز تجاوز ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، با هدف تجلیل از مظلومیت مردم فلسطین و حماسه‌آفرینی محور مقاومت، طی مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۲۹ دی‌ماه را به نام روز «غزه، نماد مقاومت فلسطین» نامگذاری کرد و این روز، برای همیشه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

قالیباف ادامه داد: ما امروز، به منظور پاسداشت مقاومت ملت فلسطین و محور مقاومت، در این نشست مجازی گردهم آمده‌ایم تا مجدداً تأکید نمائیم که امروز اهمیت هیچ مسأله‌ای به درجه اهمیت آزادی قدس شریف برای جهان اسلام نمی‌باشد و آرمان فلسطین، آرمان قرن ۲۱ برای جهان اسلام است.

وی تاکید کرد: همانطور که می‌دانید اشغال کشور فلسطین و آوارگی فلسطینی‌های ساکن در این سرزمین، بدترین فاجعه‌ای است که جریان انحرافی صهیونیسم بعد از جنگ جهانی دوم در قلب جهان اسلام ایجاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم گذشت ۷۲ سال از این رویداد تلخ و روز نکبت، همچنان بیش از ۴ میلیون فلسطینی در اردوگاه‌ها و در بدترین شرایط معیشتی بسر می‌برند؛ بیش از هزاران نفر در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر، زندانی و تحت شکنجه‌اند. شهرک‌های صهیونیستی همچنان توسعه می‌یابد و هر روز زنان و کودکان فلسطینی به خاک و خون کشیده می‌شوند و هرروز خانه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی به بهانه‌های مختلف تخریب می‌شود.

قالیباف بیان کرد: بیش از دو میلیون فلسطینی، ۱۴ سال است در غزه، تحت محاصره کامل انسانی قرار دارند و بیش از ۶ میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و کرانه غربی در زیر سلطه صهیونیست‌ها و جوّ نظامی، پلیسی و امنیتی وحشتناک و غیر انسانی به سر می‌برند، یک تراژدی دردناک برای بشر در قرن ۲۱ است.

وی با تاکید بر اینکه تأسف بارتر از این اتفاقات، این است که همه این جنایت‌ها در سکوت و مماشات برخی از حاکمان جهان اسلام، سازمان ملل و سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر درحال وقوع است، تصریح کرد: امروز، ما نه تنها شاهد حمایت و کمک به مردم مظلوم فلسطین نیستیم، بلکه متأسفانه معدودی از حاکمان کشورها با نادیده انگاشتن حقوق ملت فلسطین، با برقراری روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و حتی نظامی - امنیتی و سرمایه‌گذاری، در پروژه‌های شهرک سازی صهیونیست‌ها کمک می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه صهیونیست‌های اشغالگر و تروریسم در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹، ارسال واکسن برای اسراء و زندانیان فلسطینی را ممنوع و تحریم می‌کنند، فاجعه مضاعفی است که وجدان هر انسانی را با هر دین، مذهب و آئینی به درد می‌آورد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه امروز، همه ما مسئولیم و کمترین وظیفه انسانی و اسلامی ما این است که با صدای بلند فریاد برآوریم و صدای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم، تصریح کرد: محورِ آمریکایی – صهیونیستی، سناریویِ تجزیه کشورهای اسلامیِ منطقه را به موازاتِ اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین اجدادیِ آن‌ها و یهودی‌سازی و تخریب مسجدالاقصی دنبال می‌کند.

وی افزود: بی‌تردید اگر امروز جهان اسلام متوجه این توطئه خطرناک نشود و از وقوع آن ممانعت نکند و صهیونیست‌ها در صورتی که بتوانند قبح عادی‌سازی روابط را برطرف کنند، گام بعدی را برای تجزیه جهان اسلام برخواهند داشت. جهانیان در سال‌های اخیر، روابط نزدیک صهیونیسم و تروریسم را در بخش‌هایی از منطقه غرب آسیا و به ویژه سوریه، شاهد بوده‌اند، این خصومت صهیونیست‌ها، با هدف تجزیه کشورهای اسلامی دنبال می‌شود و باید هوشیار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رؤسای کمیسیون روابط خارجی شرکت کننده در این نشست، گفت: معتقدیم پارلمان‌ها، تصویر گویا و زبان حالِ مردم هستند و می‌توانند از ظرفیت خود در جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین و بیان این فجایع در نطق‌های پارلمانی استفاده کنند. این حداقل کاری است که می‌توان برای فلسطین انجام داد.

قالیباف اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی ایران به ویژه در این مرحله حساس، با به‌کارگیری دیپلماسی پارلمانی برای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین تلاش می‌کنیم و ضمن حمایت از راه‌حل مقاومت به عنوان یک حقِ مشروع، بر راه‌حل سیاسی فلسطین از طریق ثبت طرح برگزاری همه‌پرسی در میان ساکنان اصیل فلسطین در سازمان ملل، بر مشارکت این ساکنان اصیل در طرح رفراندوم شامل مسلمان، مسیحی و یهودی تأکید کرده‌ایم. هرچند صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند که فقط زبانِ قدرت را می‌فهمند.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز ملت و مقاومت فلسطین، بیدار، سرزنده و بالنده است و اسیر این توطئه‌ها نخواهد شد. باور داریم که ملت فلسطین از حقوقِ حقه خود کوتاه نخواهد آمد و ما نیز وظیفه داریم از این روحیه مبارزه و مقاومت تا حدِ ممکن حمایت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی‌تردید، طرح آمریکایی – صهیونیستی موسوم به معامله قرن، شکست خورده است و ملت‌ها بیدار و هوشیارند و با داشتن عقبه و فرهنگ غنیِ اسلامی نخواهند گذاشت صهیونیست‌ها بر منطقه مسلط شوند.

قالیباف در پایان یاد و خاطره سردار سپهبد سلیمانی، قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم را که ازسوی مقاومت و مردم فلسطین «شهید قدس» نام گرفت است را گرامی داشت.

نبیه بری: وضعیت بهداشتی غزه خطرناک است

نبیه بری رئیس مجلس لبنان با حضور در نشست مجازی رؤسای کمیسیون های روابط خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین، گفت: در این فرصت کم بار دیگر از طرف لبنان که زیر فشار سیاسی، مالی، معیشتی و بهداشتی قرار دارد از حقوق ملت فلسطین و تشکیل قدس حمایت کرده و مواضع رسمی و مردمی لبنان را بیان می کنم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که آزادسازی قدس و بازگشت مردم به مرزهایشان همراه با بهبود شرایط معیشتی در اردوگاه ها صورت گیرد.

این رئیس مجلس بیان کرد: همچنین با ایمان به این که لغو حق بازگشت مردم به فلسطین از سوی مردم لبنان پذیرفته نمی شود. همه پارلمان های قاره ای و اسلامی را دعوت به رعایت قراردادهای مربوط به فلسطین، مقاومت در برابر شهرک ها و فلسطین بعد از قرارداد شوم ترامپ به عنوان معامله قرن دعوت می کنم.

بری اظهار داشت: در این نشست وضع شدید بهداشتی نوار غزه به دلیل گسترش ویروس کرونا را هشدار می دهم، این مسئله فشارهای محاصره را تشدید کرده است از این رو از مجامع بین المللی می خواهم نسبت به تهیه واکسن برای مناطق تحت محاصره فلسطین بدون دخالت اسرائیلی ها اقدام کنند.

رئیس پارلمان لبنان در پایان گفت: از ایران، مجلس و مردم آن به خاطر اینکه فلسطین را جان، فکر و اولویت ما قرار داده است تشکر می کنم.

رئیس مجلس نمایندگان پارلمان اندونزی: عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل به مردم فلسطین کمک نمی‌کند

پوهان ماهارانی رئیس جلس نمایندگان جمهوری اندونزی عصر امروز (دوشنبه 29 دی ماه) در نشست مجازی روسای کمیسیون‌های روابط خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین گفت: امروز جهان با بزرگترین بحران زمان ما یعنی شیوع بیماری ویروس کووید 19 روبروست و این مسئله وضعیت انسانی را برای مردم فلسطین وخیم کرده است. افزون بر این در سال 2020 تحولات ناخوشایندی را در فلسطین شاهد بوده‌ایم، از جمله معامله قرن و زمینه‌سازی سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل. این چالش‌ها به همراه کووید 19 وضعیت را برای مردم فلسطین دشوارتر کرده است.

وی تصریح کرد: اندونزی همواره حمایت تزلزل‌ناپذیر و محکم خود از مردم فلسطین را نشان داده است و هرگز از این حمایت دست نخواهد کشید زیرا این رسالتی است که در قانون اساسی ما ذکر شده است و ما باید با تمامی اشکال استعمار در جهان مبارزه کنیم.

ماهارانی اظهار کرد: فلسطین تابحال تنها شرکت‌کننده در کنفرانس 1955 برلین است که به استقلال خود دست نیافته است لذا اندونزی وظیفه اخلاقی خود می‌داند که به دستیابی مردم فلسطین به استقلال کمک نماید. من از اولین رئیس جمهور اندونزی سوکارنو نقل می‌کنم که گفت تا زمانی که مردم فلسطین استقلال خود را به دست نیاورده باشند، اندونزی در برابر اشغالگری اسرائیل خواهد ایستاد.

رئیس مجلس نمایندگان پارلمان جمهوری اندونزی ادامه داد: در این خصوص حمایت مجدانه اندونزی را از برخورداری مردم فلسطین از حقوق خود در مرزهای پیش از 1967 و به رسمیت شناختن شرق بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین اعلام می نمایم. اندونزی از مباحث مطرح شده طی دوران عضویت غیردائم کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل غیرمتعهد طی دوره 2019 – 2020 حمایت می کند. ما در محافل بین‌المللی مختلف از جامعه بین‌الملل خواسته‌ایم با طرح انضمام اسرائیل مقابله کنند.

وی افزود: اندونزی کمک‌های مالی و برنامه‌های ظرفیت‌سازی از جمله کمک برای مبارزه با تأثیر کووید 19 به فلسطین ارائه کرده است؛ همچنین پارلمان اندونزی فعالانه در محافل پارلمانی منطقه‌ای و جهانی از فلسطین حمایت کرده است.

رئیس مجلس نمایندگان پارلمان جمهوری اندونزی تصریح کرد: در یک ابتکار بیانیه مشترکی را به امضای 200 نماینده پارلمان از 34 کشور رساندیم که در روز جهانی پارلمانی در 30 ژوئن 2020 منتشر شد؛ این بیانیه مشترک انضمام سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل را به شدت محکوم کرده و مردود اعلام می‌نماید.

ماهارانی بیان کرد: تلاش‌های مختلفی برای دستیابی به صلح در خاورمیانه انجام گرفته است از جمله سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل که توسط برخی کشورها اتخاذ شده است اما به اعتقاد من عادی سازی روابط با اسرائیل در این برهه کمکی به فرآیند تلاش فلسطین برای رسیدن به استقلال کامل نمی‌کند. آنچه فلسطین به آن نیاز دارد حمایت مستحکم است، نه عادی سازی روابط با اسرائیل. فشار بر اسرائیل برای جلوگیری از فعالیت‌های استعمارگرانه‌اش در سرزمین‌های فلسطینی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: در سال 20-21 باید حمایت‌ خود را از فلسطین افزایش دهیم تا جامعه بین‌الملل مسئله فلسطین را بیشتر به رسمیت بشناسد، همچنین روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی ، اقتصادی و ... با فلسطین تقویت شود.

رئیس مجلس نمایندگان پارلمانی جمهوری اندونزی گفت: باید ازهمه‌گیری کووید 19 به عنوان فرصتی برای ایجاد آشتی بین جناح‌های مختلف در فلسطین استفاده کنیم؛ همچنین پارلمان‌ها باید به ابراز حمایت جدی خود از فلسطین در محافل مختلف پارلمانی ادامه دهند.

هنیه: طرح معامله قرن، معامله با شیطان است

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس عصر امروز (دوشنبه، 29 دی ماه) در نشست مجازی رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران، همواره این چنین کنفرانس‌هایی را برگزار می کند، لذا به خاطر تلاش‌های ایران در مسیر یاری رساندن به مسئله امت یعنی مسئله فلسطین و قدس از جمهوری اسلامی ایران تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که منطقه و امت ما یکپارچه نیست و جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این کنفرانس ها تاکید می کند که مساله فلسطین، مساله‌ای واحد و متحد کننده است و اختلاف‌ها هرآنچه باشد و هرکجا باشد، اما ملت‌ها در مساله قدس، فلسطین و مقاومت در برابر طرح رژیم صهیونیستی و تلاش آمریکا برای سیطره بر منطقه، وحدت نظر دارند.

هنیه افزود: بر کسی پوشیده نیست که طی سال‌های گذشته توطئه ها و طرح‌های مختلفی علیه ما صورت گرفت که با هدف از بین بردن مساله فلسطین بود و در دوره حکومت ترامپ این توطئه‌ها به شکل پلیدتر و وقیحانه تری افزایش یافت. ترامپ طرح موسوم به معامله قرن را مطرح کرد که در واقع معامله شیطان است.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس ادامه داد: معامله قرن در واقع پایه های مساله فلسطین را نشانه گرفت، یعنی قدس، سرزمین، پناهندگان و طرح الحاق سرزمین‌ها مطرح شد و پس از آن، عادی سازی روابط بین برخی دولت‌های عربی در منطقه و رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

وی افزود: بدون شک این طرح آمریکایی ابعاد مختلف و اهدافی دارد که بر شما پوشیده نیست و در رأس آن از بین بردن مساله فلسطین و ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای است. ائتلاف‌هایی بر این اساس که دولت رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان همسایه و هم پیمان شمرده شود و از دیدگاه آنان، دشمن به حساب نمی آید و دشمنان، از نگاه آنان، همان جریان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران و بعضی کشورهایی هستند که بر استقلال سیاسی خود تاکید دارند و حمایت خود را از مساله فلسطین و ایجاد یک دولت مستقل با پایتختی قدس اعلام می کنند.

هنیه ادامه داد: لذا ما با چنین خطر و چالشی رو به رو هستیم که تبعات آن صرفا در مساله فلسطین نخواهد بود بلکه منطقه و امت ما را نیز نشانه می گیرد و ما شاهد بودیم که چگونه برخی کشورهای منطقه و در رأس آنها ایران، محاصره می شوند تا مسیر بیداری امت و مقاومت در فلسطین بسته شود.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار کرد: بر این اساس، باید بر سر نگاه و طرحی استراتژیک و کامل توافق کنیم و این استراتژی بر پایه وحدت ملت فلسطین و پایبندی آن به اصول و حفظ سرزمین‌های آن از نهر تا بحر شکل گیرد تا سیطره رژیم صهیونیستی بر خاک فلسطین به رسمیت شناخته نشود.

وی ادامه داد: پس از آن، راهکار مقاومت فعال شود؛ چرا که تنها با مقاومت می توان اشغالگران را از سرزمین هایمان خارج کنیم. مقاومت راهکاری است که آن را در آزادسازی غزه و جداسازی شهرک‌ها از آن و آزادسازی اسیران مان طی تبادل اسیران امتحان کردیم و اگر انتفاضه دوم ادامه می یافت، می توانستیم اشغالگران را از کرانه باختری خارج کنیم. چرا که آنان در برابر عملیات‌های شهادت طلبانه و خواسته های متوالی مقاومت، تصمیم گرفته بودند که به صورت یک طرفه از مساحت وسیعی در کرانه باختری عقب نشینی کنند.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تصریح کرد: تاکید می کنیم که راهکار مقاومت و توسعه ابزارهای آن به هیچ وجه قابل تغییر نیست و تسلیم فشارها و باجها از هرکجا که باشد نخواهیم شد. مقاومت ما ادامه دارد. سلاح و اراده خود را به همراه داریم. ما سربازان و رزمندگانی داریم و مهمتر از آن ملتی داریم که پذیرای مقاومت و جانفشانی ها است.

وی بیان کرد: مساله راهبردی سوم، اینکه باید یک ائتلاف قوی در منطقه و امت ایجاد کنیم که در مساله فلسطین و انتفاضه و لزوم حمایت از مقاومت ملت فلسطین و استمرار مقاومت در خاک فلسطین اتفاق نظر داشته باشند. ما معتقد هستیم که مساله مقدس و مبارک قدس، باید مساله اصلی امت ما باشد و توجه به این مساله می‌تواند عزت امت و قدرت آن برای بقاء استمرار و پایداری را بازگرداند.

هنیه افزود: به ویژه آنکه ما می دانیم که در طول تاریخ، همه توطئه‌های تحمیل شده بر امت در خاک قدس و مسجد اقصی با شکست مواجه شده اشغالگرانی در طول تاریخ با هدف نابودی امت ما آمدند اما پایان آنها در سرزمین فلسطین و قدس بود. از صلیبی ها گرفته تا قوم مغول و فرانسوی ها، همه آنها نتوانستند که به اشغالگری خود ادامه دهند و در برابر قدس و ساکنان آن و وحدت و اصالت این است که با عقیده و دین آن مرتبط است، زانو زدند.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار کرد: مساله راهبردی چهارم، پذیرش همه آزادگان جهان است که مخالف با اشغالگری، تجاوز، نقض حقوق بشر و زورگویی آمریکا در منطقه هستند و باید با آنها روابط مستحکم ایجاد نمود. ما شاهد تحولات مثبت در بسیاری از سرزمین ها و بخش ها حتی در اروپا، آمریکای لاتین و دیگر کشورهای جهان هستیم.

وی گفت: جهان از این رژیم به ستوه آمده و این رژیم دیگر نمی تواند داستان سرایی خود را ادامه دهد. تلاش هایی که فلسطینی ها و مسلمانان مقیم در این قاره ها و کشورها انجام می دهنده تاثیر زیادی در آگاهی افزایی و مشروعیت زدایی از رژیم صهیونیستی به خصوص در کشورهای مهم جهان دارد.

هنیه تصریح کرد: ما امروز در مرحله نوبتی به سر می بریم که نیازمند توجه ما به این راهبردها و دیگر راهبردهایی است که شرکت کنندگان در این کنفرانس مطرح می کنند تا انشالله حاصل آن، ایجاد نگاه عملی. واقع گرایانه و تاریخ ساز باشد و همچنین بتوانیم به نزاع تاریخی با رژیم صهیونیستی در منطقه و فلسطین پایان دهیم و سرزمین های خود، قدس و اسیران مان را آزاد کنیم و ائتلاف های راهبردی در منطقه و وحدت امت اسلامی را ایجاد نماییم و تنش‌های داخلی را کاهش دهیم و هرگونه درگیری‌های مذهبی، نژادی و مرزی را متوقف کنیم.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس خاطر نشان کرد: چراکه مسائل مشترک و وحدت بخش میان ما بیش از مسائل تفرقه انگیز است و مسائلی که امت ما را یکپارچه می کند، قرآن، قبله، دین، عقیده و خداوند واحد است.

النخاله: مقاومت، تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین برای آزادسازی قدس ادامه پیدا می یابد

زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر امروز (دوشنبه 29 دی ماه) در نشست مجازی روسای کمیسیون های امنیت ملی و سیاست خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین گفت: امروز 12 سال است که از سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به نواز غزه می گذرد، یعنی اولین تجاوز از زمان عقب نشینی دشمن از نوار غزه در سال 2005، تجاوزی که همه چیز را در نوار غزه مورد هدف قرار داد، از جمله غیرنظامیان و زیربناهای اجتماعی و در اثر این تجاوز بیش از 1400 شهید جان خود را از دست دادند که بیشترشان از زنان و کودکان بودند. در این حمله خانه های غیرنظامیان و مراکز دینی، مدارس و بیمارستان ها را هدف قرار داد و در این حمله که بیش از 20 روز به طول انجامید، از سلاح هایی استفاده شد که در جامعه بین الملل ممنوع هستند.

نخاله تصریح کرد: نیروهای مقاومت با تمامی قوا و با تمامی آنچه از امکانات حداقلی در آن زمان در اختیار داشتند، به دفاع از مردم فلسطین پرداختند و دشمن را وادار به عقب نشینی از نقاط و محورهایی کردند که بدون هیچ قید و شرطی در آنجا نفوذ کرده بود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: از آن زمان تاکنون دشمن صهیونیستی از هیچیک از شکل های تجاوز اعم از محاصره اقتصادی، بمباران و تخریب دست برنداشته و در سال 2012 این رژیم حمله دیگری به نواز غزه داشت و نیروهای مقاومت این بار و مخصوصاً با تجهیزات نظامی مهمی که در اختیار داشت، به طور گسترده تری ایستادگی کرده و با این امکانات توانستند تعداد زیادی از شهرهای صهیونیستی و در رأس آن پایتخت این رژیم را مورد هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: این اتفاق دشمن را غافلگیر کرد و مجبور شد مدت زمان تجاوز خود را کوتاه کند، پس از آن نیروهای مقاومت تحرکات متعددی در زمینه تمرین و تجهیز به سلاح داشتند تا توان مقابله با هر گونه تجاوز جدید را داشته باشند و این مسئله خود را در حمله 2014 که بیش از 50 روز به طول انجامید، خود را به خوبی نشان داد، چون نیروهای متجاوز صهیونیست نتوانستند بر مردم فلسطین و نیروهای مقاومت آن چیره شوند، دشمن مجبور شد بار دیگر آتش بس را بدون هیچ شرطی بپذیرد.

نخاله گفت: علی رغم این جنگ های بزرگ و جنگ های متعدد مابین آنها، دشمن صهیونیستی نتوانست شروط خود را به مقاومت تحمیل کند و نیروهای مقاومت به پیشرفت تجهیزات خود با کمک جمهوری اسلامی، ادامه دادند تا اینکه امروز توانستند نوعی تقابل ترس را در مقابل دشمن ایجاد کنند، به طوری که امروز دشمن از نوار غزه کوچک و مورد محاصره با نام جبهه جنوبی یاد می کند، چون نوار غزه در کنار نیروهای مقاومت در منطقه تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: علی رغم ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم فلسطین، آمریکا توانست خلل بزرگی در صف کشورهای عربی ایجاد کند و برنامه عادی سازی روابط را که شمار زیادی از کشورهای عربی برای تلاش جهت محاصره مقاومت در منطقه در آن شرکت کردند، راه بیندازد و با این کار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای تغییر جغرافیا و ترسیم آینده منطقه باز گذاشتند.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این راستا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود ولی علی رغم آنچه رخ داده، همچنان اطمینان داریم که ملت های عربی و اسلامی که تاکنون بیش از یک قرن فداکاری های زیادی به خاطر فلسطین و قدس انجام داده اند، درک می کنند که اتفاقات امروز توطئه ای علیه دین و تاریخ و فداکاری هایشان بوده و مردم فلسطین که تاکنون فداکاری های بزرگی کرده اند، هرگز تسلیم خواسته های حکام و رهبران شکست خورده ای نخواهند شد که با شعارهای بیشمار درون تهی خود، در نهایت به بهانه واقع گرایی تسلیم دشمن شده اند؛ دعوت آنها به زندگی مسالمت آمیز و عادی سازی روابط با صهیونیست ها به معنی تسلیم جهان عرب و اسلام در مقابل حقیقت وجود رژیم صهیونیستی است و گویی یک مسئله تبلیغی است که راهی برای حل آن وجود ندارد.

نخاله تاکید کرد: آنها به هر کس که عرب یا مسلمان بود، شلیک می کردند. امروز ضعف های ننگین آنان آشکار شده و به دروغ در محضر خدا دعا می کنند که دین و مقدساتشان را حفظ کند، اما خود چشم هایشان را به روی آنچه در فلسطین و قدس در جریان است می بندند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: امروز و بعد از فشارهای زیاد و مستمر، ملت فلسطین ظرف چند ماه آینده و به امید دست یافتن به دولتی رسمی و مورد تایید مراجع بین المللی به استقبال انتخابات می رود و دنبال پیگیری مذاکراتی است که سال ها مرده است. آنها برای آن برنامه ریزی می کنند و ما به عنوان مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید در نهایت آمادگی برای مقابله با موانع و چالش ها قرار داشته و همگی با هم برای شکست برنامه های آنان کار کنیم و یک برنامه سیاسی مشترک و الزام آور تنظیم کنیم تا با آن به مقابله با چالش ها برویم.

وی تصریح کرد: عدم داشتن برنامه سیاسی مشترک واضح و الزام آور به معنای نامشخص بودن دیدگاه های سیاسی بوده و موجب ایجاد بحران عدم اعتماد می شود که تا این لحظه ما همچنان از آن رنج می بریم و این مردم فلسطین هستند که با خون فرزندانشان بهای آن را می پردازند. لذا تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین درخصوص بازگشت و آزادسازی قدس به مقاومت ادامه می دهیم.

یمن:صلح منطقه در گرو حل مسئله فلسطین است

عبدالرحمان الجماعی نایب رئیس مجلس یمن در نشست مجازی رؤسای کمیسیون های روابط خارجی مجالس کشورهای حامی فلسطین، گفت: بی شک برگزاری چنین نشستی با مشارکت پارلمان های عربی و اسلامی حامی فلسطین می تواند پشتیبانی از آرمان فلسطین باشد چرا که اکنون فلسطین اصلی ترین مسئله عرب است که در بزنگاه قرار دارد و بدون حل و فصل آن خاورمیانه روی صلح نمی بیند.

وی ادامه داد: برخی کشورها با تصور صلح و به نام عادی سازی تسلیم سازش با اسرائیل می شود که پذیرفته نیست.

این نایب رئیس مجلس یمن بیان کرد: دولت، مجلس و مردم یمن از آرمان فلسطین دست نمی کشند، با وجود اینکه خودمان تحت تجاوز ظالمانه قرار داریم اما از این آرمان اساسی عقب نشینی نمی کنیم.

الجماعی اظهار داشت: تلاش کشورهای مستکبر از جمله آمریکا و انگلیس برای عادی سازی روابط و تسلیم شدن در برابر صهیونیست محقق نخواهد شد، هدف استکبار جهانی تامین امنیت برای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است که محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: فلسطین ملتی آزاد دارد که اختیار تصمیم گیری، حق بازگشت به وطن و حق تشکیل کشور را دارند و تابع کشورهای حاشیه خلیج فارس نیستند.

این نایب رئیس با بیان اینکه فلسطین مسئله امت اسلام است، بیان کرد: حاکمان کشورهایی که به اندازه اسیران مقاومت در زندان های رژیم صهیونیستی عمری نکرده اند نمی توانند درباره مسئله فلسطین اظهارنظر کنند.

الجماعی با بیان اینکه حضور ملت یمن در مناسبت های فلسطینی از جمله روز جهانی قدس بیان کننده اهمیت جایگاه فلسطین است، گفت: ایران همیشه پیشتاز ابتکار عمل در موضوع فلسطین است که روز جهانی قدس نمونه آن است، امروز مجلس شورای اسلامی ایران با مشارکت پارلمان های اسلامی ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است.

پربیننده ترین خبرها