نماینده لبنانی: تشکیل کابینه به خاطر مشکلات داخلی و شخصی پیچیده شده است

نماینده لبنانی: تشکیل کابینه به خاطر مشکلات داخلی و شخصی پیچیده شده است
دوشنبه 29 دی 1399 - 17:48

نماینده پارلمان لبنان ضمن انتقاد از مشکلات شخصی و مانع‌تراشی در روند تشکیل کابینه گفت که در این زمینه به زودی هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

العالم - لبنان

«محمد خواجه» نماینده پارلمان لبنان از مشکلات و پیچیدگیهای موجود بر سر راه تشکیل کابینه این کشور خبر داد.

خواجه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «پیچیدگیهای بسیاری وجود دارد؛ به ویژه اینکه مسائل، شخصی شده است، مخصوصا اختلاف بین سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه و جبران باسیل رئیس جریان "التیار الوطنی الحر"».

وی تصریح کرد،هیچ پیشرفتی در این مسئله صورت نگرفته است، ولی «امیدوار هستیم که مسیر تشکیل کابینه شتاب بیشتری بگیرد؛ زیرا کشور تحمل بحرانهای بزرگ را ندارد».

این نماینده لبنانی با اشاره به بحرانهای بهداشتی و مالی در این کشور، تأکید کرد، ملت لبنان زیر بار این مشکلات در فشار هستند و فقط یک کابینه کارآمد و اصلاحگر می‌تواند این مشکلات را حل کند.

خواجه گفت که در آینده نزدیک، هیچ پیشرفتی در روند تشکیل کابینه نمی‌بیند، ولی نبیه بری رئیس پارلمان برای هر طرحی آماده است.

وی با اشاره به مرتبط بودن مسئله تشکیل کابینه به کشورهای خارجی، در عین حال تصریح کرد: «نظر شخصی من این است که عوامل داخلی، علت اصلی هستند؛ به ویژه عوامل شخصی».

این نماینده در پارلمان ابراز امیدواری کرد که منافع لبنان بر هر چیزی ارجحیت داشته باشد و حل این مشکلات را فقط با تلاش، گفت‌وگو و توافق میسر دانست.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها