محمدعلی الحوثی: آمریکا در سنگر داعش و القاعده در حال جنگ با ماست

محمدعلی الحوثی: آمریکا در سنگر داعش و القاعده در حال جنگ با ماست
سه شنبه 30 دی 1399 - 16:15

عضو شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه اقدام واشنگتن در تروریستی خواندن انصارالله اهمیتی برای رهبران این جنبش ندارد، گفت که آمریکا امروز در سنگر واحدی با القاعده و داعش در حال جنگ با ما است.

العالم - يمن

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد که آمریکا دشمن و قاتل ملت یمن است و باید از این ملت عذرخواهی کند و بابت خساراتی که به آن وارد کرده، غرامت بپردازد.

وی همچنین از عربستان سعودی خواست تا نظام خود را به یک سلطنت دموکراتیک تبدیل کند و در امور دیگران دخالت نکند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در گفت‌وگوی تلویزیونی شب گذشته با «روسیا الیوم» تصریح کرد: طبقه‌بندی آمریکا برای رهبران انقلابی و سیاسی یمن معنایی ندارد. ما به هیچ توصیفی از سوی آنها اهمیت نمی‌دهیم. زیرا این توصیفات بر اساس امور حقیقی نیستند بلکه سیاسی هستند.این امور همان‌گونه که می‌گویند برای اعمال فشار بر ماست تا صلحی را که برای آن هیچ طرح و برنامه‌ای وجود ندارد، بپذیریم. در حالی که ما برنامه‌های صلح را ارائه دادیم اما از ما پذیرفته نشد.

به نوشته پایگاه خبری «انصارالله»، الحوثی تصریح کرد: این توصیف آمریکایی از سوی کسانی است که امروز در سنگر واحدی با القاعده و داعش در حال جنگ با ما هستند. آنها کسانی هستند که از القاعده و داعش به عنوان دو بازوی خود در یمن برای جنگ با ما حمایت می‌کنند. این چیزی است که برای همه مردم روشن است. توصیفات آنها همیشه نادرست است. در این توصیف آنها، فلسطینی‌ها نیز مستثنی نیستند. در حالی که یهودیان اسرائیلی از قرار گرفتن در طبقه‌بندی تروریست‌ها مستثنی هستند، نیروهای مقاومت و مجاهد در فلسطین، تروریست معرفی می‌شوند.

وی با استناد به ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که این واشنگتن بود که به طور مشخص، یمن را اداره می‌کرد چه از طریق عربستان سعودی و چه به طور مستقیم و اکنون نیز چون انصارالله خارج از بازی آمریکا در منطقه است، هدف قرار گرفته و واشنگتن و عربستان سعودی می‌خواهند آن را ریشه‌کن کنند تا ایادی تحت کنترل خود را برای اجرای طرح‌های مخرب با هزینه مردم یمن به قدرت برسانند.

الحوثی با اشاره به ایستادگی طرف‌های سیاسی ملی در داخل یمن در قبال کلیه توطئه‌های آمریکایی گفت: همپیمانان ما در داخل یا خارج از کشور به راهی که ما در پیش گرفته‌ایم ایمان دارند. راه استقلال، آزادی و روابط دوستانه با کشورهای مستقل.

وی افزود: ما هنوز با کلیه احزاب یمنی داخل کشور که شمار آنها به ۳۸ عدد می‌رسد، روابط کاملی داریم.آنهایی که رفته‌اند، تعداد اندکی از سارقان رژیم سابق هستند که ترجیح دادند به دنبال امرار معاش خود و منافع باشند. اما آنها که مانده‌اند، باقی هستند. زیرا از حاکمیت خود و استقلال و جمهوری کشورشان محافظت می‌کنند. از ارزش‌های مشترک دفاع و برای آن مبارزه می‌کنند.آنها [که رفته‌اند] نماینده جمهوری یمن نیستند و ما برای همه‌پرسی درباره هر قضیه‌ای در کنار مردم یمن آماده‌ایم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در خصوص اقدام برخی حکام عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: آنچه که این رژیم‌ها انجام دادند به نمایندگی از ملت‌های عربی و اسلامی نبود. آنچه که گفته می‌شود چیزی فراتر از یک سر و صدای تبلیغاتی نیست. اگر گفت‌وگوهایی وجود داشته باشد به این معنا نیست که ما موضع خود را تغییر خواهیم داد و در مسیری خواهیم رفت که دیگران می‌روند. زیرا ما در تصمیم‌گیری‌هایمان و روابطمان با دیگران، مستقل هستیم. ما هرگونه رابطه با هر طرف و قومی را بررسی خواهیم کرد اما ممکن نیست که در این امر از کسی تبعیت کنیم. ما به استقلال خود ایمان داریم و از کسی نمی‌ترسیم. با آزادی و با تکیه به ایمان، ارزشها و عقایدمان سخن می‌گوییم.

فارس

پربیننده ترین خبرها