آمریکا یک کشتی روسی را تحریم کرد

آمریکا یک کشتی روسی را تحریم کرد
سه شنبه 30 دی 1399 - 20:25

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه یک کشتی روسی را که در ساخت خط لوله نورد استریم 2 مشارکت دارد تحریم کرد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه یک کشتی متعلق به روسیه را تحت تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس گزارش‌ها، وزارت خزانه‌داری آمریکا کشتی «Fortuna» را که در ساخت خط لوله نورد استریم 2 فعال است تحریم کرد.

این تحریم در حالی اعمال می‌شود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) از فشارهای غیرقانونی و شدید آمریکا علیه مسکو و دیگر شرکت‌کنندگان در پروژه انتقال گاز روسیه به دیگر کشورهای اروپایی ابراز تاسف کرد.

پسکوف با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه اجرایی شدن نورد استریم ۲ و تهدید به تحریم شرکت‌های اروپایی همکار این پروژه گفت: «نورد استریم ۲ همچنان با فشار بی رحمانه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا مواجه است».

سخنگوی کرملین با محکوم‌کردن تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم۲ تصریح کرده بود: به‌رغم تلاش‌های واشنگتن، این پروژه به اتمام می‌رسد. روسیه و اروپا علاقه‌مند به اجرای این پروژه هستند که برای تضمین امنیت انرژی اروپا ضروری است.

روند انجام پروژه نورد استریم 2 زمانی که آمریکا در دسامبر 2019 تحریم هایی علیه شرکت های دخیل در احداث این خط لوله اعمال کرد، به حالت تعلیق درآمده بود. واشنگتن شرکت هایی که خدمات به این پروژه ارائه می دهند یا برای تقویت یا نصب تجهیزات بر روی کشتی هایی که خط لوله نصب می کند، سرمایه گذاری می کنند را هدف قرار داد.

نورد استریم خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به طول ۱۲۲۲ کیلومتر است، که از روسیه آغاز شده و پس از عبور از بستر دریای بالتیک، در شهر گرایفسولد، آلمان پایان می‌یابد.

ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط لوله روزانه معادل ۱۵۰ میلیون متر مکعب می‌باشد. طول این خط لوله در آبهای آلمان حدود 30 کیلومتر است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها