کرملین: فشار بی‌رحمانه آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» ادامه دارد

کرملین: فشار بی‌رحمانه آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» ادامه دارد
سه شنبه 30 دی 1399 - 16:55

سخنگوی کرملین روز سه شنبه در اظهارنظری تازه درباره تهدید آمریکا برای تحریم کشورها و شرکت‌های مشارکت‌کننده در اجرای پروژه گازی «نورد استریم ۲» از فشار بی‌رحمانه واشنگتن انتقاد کرد.

العالم - آمریکا

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از فشارهای غیرقانونی و شدید آمریکا علیه مسکو و دیگر شرکت‌کنندگان در پروژه انتقال گاز روسیه به دیگر کشورهای اروپایی ابراز تاسف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در رد تهدیدهای ادامه دار آمریکا علیه اجرای پروژه گازی نورد استریم ۲ موضع‌گیری کرد.

نورد استریم۲ سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت «گازپروم» روسیه و شرکت‌های فرانسوی، اتریشی، هلندی، انگلیسی و آلمانی است که با عبور از دریای بالتیک، گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند.

پسکوف با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه اجرایی شدن نورد استریم ۲ و تهدید به تحریم شرکت‌های اروپایی همکار این پروژه گفت: «نورد استریم ۲ همچنان با فشار بی رحمانه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا مواجه است».

به گفته سخنگوی کرملین، سیاست اعمال فشار آمریکا علیه این پروژه انتقال گاز ادامه دارد و حتی فشارها تشدید شده است و مسکو از این بابت به شدت ابراز تاسف می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود، مسکو در حال بررسی اقدامات واشنگتن علیه این پروژه است و تلاش می‌کند راه‌هایی برای تکمیل ساخت این پروژه بدون توجه به فشار تحریم‌ها پیدا کند.

پسکوف پیش از این در اظهارنظری گفته بود که تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم ۲ مانند حمله گاوچران‌هاست.

سخنگوی کرملین با محکوم‌کردن تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم۲ تصریح کرده بود: به‌رغم تلاش‌های واشنگتن، این پروژه به اتمام می‌رسد. روسیه و اروپا علاقه‌مند به اجرای این پروژه هستند که برای تضمین امنیت انرژی اروپا ضروری است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها