لبنانی های خشمگین از حزب "نیروهای لبنان": از کرونا استفاده سیاسی نکنید!

لبنانی های خشمگین از حزب
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 17:49

بعد از اقدام حزب "نیروهای لبنان" به توزیع داروی (IVERMACTIN)برای درمان بیماران کرونایی بدون دریافت موافقت لازم از مقامات ذیربط، هشتگ "داروی 'نیروها' سرکاری است" در لبنان ترند شد.

العالم-داغ های مجازی

به نظر می رسد که سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنان پس از دیدار اخیرش با دوروتی شیا سفیر آمریکا، در مقر خود در بیروت، با شتاب بیشتری به صحنه بازگشته تا رهبری کارزار بی رحمانه ای برای بی ثبات کردن وضعیت لبنان را بدست گیرد. جعجع این کار را گاهی با ادعا علیه رئیس جمهور لبنان و حزب الله انجام می دهد و گاهی تحت پوشش اقدامات بشردوستانه در راستای ضربه زدن به حکومت و مسئولین لبنانی و بدون درنظر گرفتن سلامتی مردم لبنان هدف خود را پیگیری می کند.

شربل ابو عید یکی از مسئولان نیروهای لبنان، اخیرا توییتی را با این متن منتشر کرده است:" درحالی که دولت از تامین یک قرص پانادول ناتوان است، ما مقداری داروی ivermectin برای درمان کرونا تهیه کردیم تا به صورت رایگان و براساس نسخه پزشک توزیع شود. حال وزارت خانه خشمگین شده و به کلینیک های ما حمله می کند".

این مسئله پرسش ها، نکوهش ها و محکومیت ها را علیه توجیهات حزب برای توزیع داروی بدون مجوز کرونا را برانگیخت. این دارو از طرف سازمان بهداشت جهانی هم به رسمیت شناخته نشده است و وزارت بهداشت لبنان هیچ مجوزی برای آن صادر نکرده است.

فعالان شبکه های اجتماعی در لبنان با انتشار هشتگ "داروی 'نیروها' سرکاری است "، این اقدام حزب نیروهای لبنان را نوعی بهره برداری سیاسی دانستند و تاکید کردند که این دارو آزمایش بالینی و تاثیر آن تایید نشده و توزیع بدون مجوز آن، اقدامی فاجعه آمیز است. آنها با بیان اینکه کرونا یک بیماری کشنده است و بشریت را به خطر می اندازد، خاطرنشان کردند که این موضوع باید خارج از محاسبات سیاسی باقی بماند.

کاربری با نام "Hilal" در توییتر خود نوشت: هیچ تفاوتی وجود ندارد. با اسلحه یا با دارو... کار آنها یک چیز است: تا زمانی که نفس شما قطع نشود "نیروها" جنایتکارند".

"سهی" نیز در حساب کاربری خود نوشت:" "نیروها" مرتکب یک جنایت انسانی می شوند".

"Walaa Mawla"نیز خطاب به حزب نیروهای لبنان نوشته:" یکی از بزرگ ترین جنایت کاران و فاسدان از بدو تاسیس تا کنون هستید. کشتید، آواره کردید و فریب دادید و امروز آمده اید تا با سلامتی مردم بازی کنید. ای پدرخواندگان فتنه و خیانت".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها