سازمان ملل موعد انتخاب دولت انتقالی در لیبی را اعلام کرد

سازمان ملل موعد انتخاب دولت انتقالی در لیبی را اعلام کرد
جمعه 3 بهمن 1399 - 11:18

هیئت سازمان ملل متحد در لیبی اعلام کرد، انتخاب نامزدها برای رهبری دولت انتقالی جدید و یکپارچه بایستی طی چند هفته برگزار و رای‌گیری درباره نامزدها در اوایل فوریه انجام شود.

العالم- لیبی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، سازمان ملل در ماه نوامبر 75 طرف لیبیایی را بر سر میز گفت‌وگوهای سیاسی در تونس گرد هم آورد تا نقشه راهی برای انتخابات سراسری که قرار است در اواخر دسامبر برگزار شود، تدوین کنند.

بعد از بحث و جدل‌های چند هفته‌ای، مشارکت‌کنندگان در این گفت‌وگوها این هفته درباره اصول و قواعد انتخاب شورای جدید ریاستی به توافق رسیدند که قرار است متشکل از 3 عضو باشد و نخست‌وزیر نیز بر دوره پیش از انتخابات نظارت خواهد داشت.

سازمان ملل، روز گذشته اعلام کرد که اعضای گفت‌وگوها درباره نامزدهای پست‌های رهبری برای دولت جدید، اوایل فوریه به مدت 5 روز رای‌گیری خواهند کرد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها