ادعای کمک 20 میلیون دلاری واشنگتن به بغداد برای امنیت منطقه سبز

ادعای کمک 20 میلیون دلاری واشنگتن به بغداد برای امنیت منطقه سبز
شنبه 4 بهمن 1399 - 14:10

سفارت آمریکا در بغداد مدعی اختصاص کمک 20 میلیون دلاری به دولت عراق برای تامین امنیت منطقه سبز شد.

العالم - عراق

سفارت آمریکا در بغداد، امروز (شنبه - ۲۳ ژانویه) طی بیانیه‌ای مدعی اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای دولت عراق با هدف تامین امنیت منطقه بین‌المللی و امنیتی «سبز»، شد.

بر اساس این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، این کمک مالی سفارت آمریکا شامل تامین مالی تیمی از مهندسان عمران برای انجام یک بررسی جامع و فراگیر در خصوص نقاط کنونی ورود به منطقه سبز و برنامه‌ریزی برای ایجاد دروازه‌های جدید است.

در این بیانیه آمده است: «سرهنگ "جان تایکرت" مسئول ارشد امور دفاعی سفارت آمریکا در بغداد، امروز گزارش نهایی از تیم ارزیابی را به سرتیپ ستاد "حامد مهدی الزهیری" فرمانده واحد ویژه مسئول امنیت منطقه سبز تحویل داد. این اقدام دستاورد مهمی برای تاکید بر پروژه همکاری کنونی به منظور تقویت امنیت این منطقه و تامین امنیت مقر دولت عراق به شمار می‌آید.»

منطقه سبز بغداد به وسعت ۱۰ کیلومترمربع در محلهٔ کرخ در مرکز شهر بغداد، واقع است. مراکز دولتی و ادارات مهم دولتی این کشور، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

این منطقه امنیتی با دیوارهای بتنی بلند (به طول نزدیک به سه متر) محصور شده است و خودروهای زرهی متعددی در آن مستقرند و در حال حاضر مسئولیت حفظ امنیت این منطقه در دست نیروهای عراقی است. اخیرا حملات راکتی مشکوکی به سفارت آمریکا واقع در این منطقه صورت می‌گیرد که هیچ گروهی مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرد و به اعتقاد گروه‌های مقاومت عراقی، گروه‌های مرتبط با آمریکا در پشت پرده این حملات راکتی به منطقه سبز قرار دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها