ادعای تایوان: بمب‌افکن‌های چین حریم هوایی ما را نقض کردند

ادعای تایوان: بمب‌افکن‌های چین حریم هوایی ما را نقض کردند
شنبه 4 بهمن 1399 - 15:43

وزارت دفاع تایوان ادعا کرد، روز شنبه چهار جنگنده‌ و هشت بمب‌افکن ارتش چین حریم هوایی تایوان را نقض کردند.

العالم - آسیا

مقام‌های تایوان روز شنبه مدعی شدند که چند جنگنده‌ و بمب‌افکن‌ ارتش چین «منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان» را نقض کردند.

در حالی که تنش‌ها بر سر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان که چین آن را بخشی از سرزمین واحد خود می‌داند ادامه دارد، مقام‌های تایوانی مدعی نقض حریم هوایی خودشان توسط پکن شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان ادعا کرد که چهار فروند جنگنده‌ و هشت بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین روز شنبه (امروز) «منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان» را نقض کردند.

این وزارتخانه مدعی شد، سیستم‌های پدافند هوایی تایوان به منظور «رصد» هواپیماها و بمب‌افکن‌‎های ارتش چین به کار گرفته شدند.

اظهارنظر تازه مقام‌های تایوانی درباره پرواز پرنده‌های نظامی ارتش چین در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین دو طرف بر سر اقدام تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها ادامه دارد.

مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در واپسین روزهای عمر دولت دونالد ترامپ، تمام محدودیت‌هایی که آمریکا از دهه‌ها قبل بر روابط با تایوان اعمال کرده بود، لغو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن این اقدام واشنگتن از تصمیم پکن برای تحریم مقام‌های آمریکایی به‌دلیل «رفتار زننده و ناشایست» آنها در موضوع تایوان خبر داد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

مقام‌های چین پیش از این بارها ضمن رد درباره مواضع مداخله‌جویانه آمریکا، به مسئولان تایوانی درباره تحرکات جدایی‌طلبانه هشدار داده‌اند

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها