عدول آمریکا از سیاست های ترامپ/ جان کری در اجلاس مبارزه با تغییرات اقلیمی شرکت می کند

عدول آمریکا از سیاست های ترامپ/ جان کری در اجلاس مبارزه با تغییرات اقلیمی شرکت می کند
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 07:57

ایالات متحده در حالی قرار است در «اجلاس سازگاری اقلیمی» شرکت کند که رسانه‌های آمریکایی از ادامه امضای دستورهای اجرایی جدید برای لغو تصمیم‌های ترامپ طی هفته دوم ریاست جمهوری جو بایدن خبر داده اند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش آسوشیتدپرس، ایالات متحده فعالیت خود را در جبهه مبارزه با تغییرات اقلیمی روز دوشنبه با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در نشستی سطح بالا از سر می‌گیرد.
کمتر از یک هفته پس از بازگشت ایالات متحده به معاهده اقلیمی پاریس که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین و جنجالی آمریکا از آن خارج شده بود، جان کری به «اجلاس سازگاری اقلیمی» می‌پیوندد که با حضور هان ژنگ معاون نخست وزیر چین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و دیگر رهبران جهان برگزار می‌شود.
هدف از این نشست آنلاین که با میزبانی هلند برگزار می‌شود، دستیابی به راه‌حل‌های عملی و برنامه‌ریزی برای مقابله با تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۳۰ است.
در آستانه این نشست بیش از سه هزار دانشمند از سراسر جهان خواستار آن شدند که رهبران کشورها برای مقابله با پدیده گرم شدن جهانی هوا تدابیری بیندیشند و از مردم محافظت کنند.
این دانشمندان که پنج برنده جایزه نوبل نیز در بین آنها هستند، تاکید کردند که گرم شدن سریع هوای جهان هم‌اکنون اختلالات بزرگی را موجب شده از جمله خشکسالی، آتش‌سوزی و سیل. آنها سپس هشدار دادند که در صورت عدم مقابله با این پدیده جهان شاهد گسترش فقر، کمبود آب، خسارات در کشاورزی و شتاب مهاجرت‌ها خواهد بود.
به گفته مرکز جهانی سازگاری اقلیمی، تغییرات آب و هوایی می‌تواند تولید مواد غذایی در جهان را تا ۳۰ درصد کاهش دهد و همزمان به افزایش سطح دریاها، وقوع طوفان‌های بزرگ‌تر و مهاجرت صدها میلیون نفر از ساکنان شهرهای ساحلی منجر شود.
بان کی مون، رئیس این نهاد و دبیرکل سابق سازمان ملل متحد، گفت: «برای تغییرات اقلیمی هیچ واکسنی وجود ندارد. این تغییرات خیلی سریع‌تر از آن‌چه ما فکر می‌کنیم اتفاق می‌افتد. این که بتوانیم در برابر این تغییرات انعطاف‌پذیری داشته باشیم، یک امر واجب و ضروری است.»
آمریکا در زمان فعالیت دولت دونالد ترامپ از معاهده اقلیمی پاریس خارج شد، اما جو بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری خود با امضای فرمانی زمینه بازگشت واشینگتن به این معاهده را فراهم کرد.

پربیننده ترین خبرها