تنش در روابط آمریکا و روسیه بالا گرفت /واشنگتن خواستار آزادی معترضان بازداشتی در روسیه شد

تنش در روابط آمریکا و روسیه بالا گرفت /واشنگتن خواستار آزادی معترضان بازداشتی در روسیه شد
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 22:21

سخنگوی کاخ سفید درحالی بار دیگر خواستار آزادی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر روسیه و همچنین آزادی الکسی ناوالنی معترض روسی شده که مسکو امروز (دوشنبه) دراعتراض به حمایت واشنگتن از اعتراضات در روسیه سفیر این کشور را احضار کرده بود.

العالم ـ آمریکا

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه در نشست خبری خود از روسیه خواست تا «بازداشت‌شدگان اخیر که از حق جهانی آزادی اجتماع مسالمت‌آمیز استفاده کرده‌بودند»، آزاد کند.

سخنان جن ساکی در حالی است که پیش از این، روسیه جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو، را در اعتراض به حمایت از معترضان، به وزارت امور خارجه روسیه احضار کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، مراتب اعتراض مسکو را به جان سالیوان سفیر آمریکا در رابطه با حمایت سفارتخانه آمریکا از اعتراضات در روسیه اعلام کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، همچنین به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که خواستار ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده از نقش روسیه در موضوع آلودگی سایبری نرم‌افزار سولار ویندز، دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ و استفاده از سلاح شیمیایی علیه الکسی ناوالنی و همچنین پرداخت پول به طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان، شده است.

پربیننده ترین خبرها