ترامپ در آستانه محاکمه ...

ترامپ در آستانه محاکمه ...
سه شنبه 7 بهمن 1399 - 22:44

برای اولین بار تاریخ امریکا شاهد کنار گذاشتن رئیس جمهور پیشین و محاکمه وی در مجلس سنا به اتهام نقض سوگند ، تحریک به خشونت و به خطر انداختن مراکز دولتی است.

العالم درگوشی

ترامپ مانند دیگر روسای جمهوری آمریکا رفت اما عملکرد وی در داخل و خارج امریکا هنوز مورد مناقشه است از روابط خارجی که نزدیک بود آمریکا را منزوی کند و موجب شد در سال های اخیر، حمایت نزدیکترین کشورهای غربی کاهش یافته تا انزوای سیاسی و تنفر بین المللی که در سطح سازمان ها و محافل بین المللی به وجود آورد مگر برخی کشورهای منطقه که دچار خود حقیر بینی بوده و ترامپ و سیاست وی را موجب رهایی خود می دیدند که درحقیقت، تکمیل تروریسم منطقه ای و بین المللی بود.

آمریکا به ویژه پس از اقدام ترامپ در بحرانی کردن فضای کشور و تفرقه افکنی در داخل هنوز از شر سیاست ترامپ خلاص نشده، و همه این اقدامات مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات را به تهیه کیفرخواستی علیه رئیس جمهوری پیشین به خاطر اتهاماتی مجبور کرد . اتهام اصلی وی، تحریک به حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه بود که خشم دموکراتهای سنا ، مجلس نمایندگان و برخی جمهوری خواهان برانگیخت.

هم چنین به نظر نمی رسد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، قوی ترین رقیب سیاسی ترامپ رئیس جمهوری پیشین، از محاکمه ترامپ منصرف شود بلکه وی درصدد جلوگیری وی از هرگونه پست یا منصب فدرالی است که عملا در صورت محاکمه وی در مجلس سنا امکان پذیر است. اما این مساله به قانع کردن دستکم 17 سناتور جمهوری خواه و همه سناتورهای دموکرات سنا نیازمند است. که به نظر می رسد برای دموکراتها به دلیل حمایت پنهانی برخی گروههای داخلی آمریکا از ترامپ دور از دسترس باشد.

میزان خدمات ترامپ به نهادهای در سایه آمریکا در سطح جهان و نه فقط در منطقه زیاد بود و می توان گفت اولین خدمت به راه انداختن قطار عادی سازی خیانت آمیز کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و دست پرورده صهیونیسم جهانی در منطقه نبود و آخرین مورد نیز اعمال شدیدترین تحریم ها علیه تهران و هم پیمانانش در دمشق تا بیروت و بغداد و اخیرا صنعا نبود که در حال حاضر صحنه جنگ سعودی اماراتی با تایید امریکا و حمایت مطلق غربی هاست و البته که با توجه به دیدگاه و شخصیت اقتصادی ترامپ این خدمات مجانی نیست و به نظر می رسد اقداماتی دقیق و حساب شده است که شاید به وی فرصتی در برابر محاکمه بدهد.

خدمات ترامپ به گروههای دولتی آمریکا باید به وی کمی مصونیت قانونی در امریکا بدهد که مساله ای طبیعی وبسیار منطقی برای تاجری است که در همه اقداماتش به دنبال منافع شخصی و احتمالی خود در آینده ی دور و نزدیک است و همین مساله علیرغم بسیج دموکرات ها علیه شخص ترامپ ، موانع زیادی در برابر محاکمه ترامپ قرار می دهد ، اما سیاست ترامپ به ویژه پس از حمایت مردمی گسترده هوادارانش در خیابان ها و ادامه حمایت رسمی سنای امریکا پس از اظهارات شماری از سناتورهای جمهوری خواه در حمایت از ترامپ و انتقاد از عزل و محاکمه وی بر وضعیت عمومی کشور حاکم خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها