ظریف با پاشینیان دیدار کرد/ روابط بسیار صمیمی و نزدیک تهران و ایروان

ظریف با پاشینیان دیدار کرد/ روابط بسیار صمیمی و نزدیک تهران و ایروان
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:48

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان این کشور را همسایه بسیار خوب جمهوری اسلامی خواند و گفت که روابط بسیار صمیمی و نزدیکی بین دو کشور برقرار است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به منطقه در ایروان حضور دارد، امروز (چهارشنبه)‌با «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نخست وزیر ارمنستان گفت: ارمنستان همسایه بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران است و روابط ما بسیار صمیمی و نزدیک است. برای شخص شما در ایران احترام زیادی قائل هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به پاشینیان با بیان اینکه ما با شما نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای داریم، عنوان کرد: از زمان درگیری اخیر با شما و دیگر کشورها در منطقه در تماس بودیم و علاقه‌مندیم تماس‌ها را برای آینده یک همکاری و صلح در منطقه دنبال کنیم.

ظریف اظهار داشت: حوزه‌های مختلف فرصت در روابط دوجانبه و همچنین روابط چندجانبه دارد که می‌خواهم امروز درباره آن با شما صحبت کنم.

وی با ذکر این نکته که شما مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران را به خوبی می‌دانید، خاطرنشان کرد: رعایت حقوق بین‌الملل و حفاظت از مردم و رعایت حقوق اقلیت‌ها و تمامیت ارضی و عدم توسل به زور مواضع اصلی و راهبردی سیاست خارجی ماست.

ظریف ادامه داد: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت زندگی شرافتمندانه و همراه با امنیت همه ارمنی‌ها در این منطقه تأکید داشتند و ما هم میزبان تعداد زیادی از هموطنان ارامنه و در خدمت آنها هستیم و با آنها رابطه دیرینه داریم و بر این اصل اصرار داریم.

وزیر خارجه از پاشینیان به خاطر مهمان‌نوازی و انجام این دیدار تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در تور منطقه‌ای خود، به باکو و مسکو سفر کرده و پس از رایزنی‌ها در ایروان، امروز ارمنستان را به سمت تفلیس پایتخت گرجستان ترک و سپس برای دیدار با مقامات ترکیه و رایزنی‌های دوجانبه به آنکارا سفر خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها