هرج و مرج گسترده در «سقطری» پس از سیطره متحدان امارات بر این جزیره یمن

هرج و مرج گسترده در «سقطری» پس از سیطره متحدان امارات بر این جزیره یمن
پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 - 19:23

یکی از شیوخ قبایل یمن در استان سقطری از اوضاع نابسامان معیشتی و هرج و مرج گسترده در این استان از زمان سیطره شبه‌نظامیان متحد امارات در آن خبر داد.

العالم - یمن

«عیسی بن سالم بن یاقوت» از شیوخ قبایل سقطری تأکید کرد که این استان از زمان سیطره گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی»(شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات، با نابسامانی، هرج و مرج، گرانی کالاها و عدم پرداخت حقوق کارکنان مواجه است.

او در پیامی در فیس‌بوک خطاب به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن با اشاره به اینکه کابینه جدید فعالیت خود را در عدن آغاز کرده است، نوشت که اکنون چه چیزی مانع بازگشت اداره محلی به سقطری است.

بن یاقوت همچنین تأکید کرد که سقطری متعلق به یمن است و در برابر همه کسانی که سعی در خدشه وارد کردن به حاکمیت آن را دارند، خواهیم ایستاد و با همه قدرت‌های بیگانه‌ای که قصد اجرای طرح‌های خود از طریق مزدورانشان را دارند، مقابله خواهیم کرد.

سقطری بزرگ‌ترین جزیره یمنی در مجاورت سواحل شاخ آفریقا در نزدیکی خلیج عدن است.

از ۱۹ ژوئن گذشته شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات پس از درگیری خونین با نیروهای هادی، کنترل سقطری را به دست گرفته است.

۵ نوامبر ۲۰۱۹ دولت هادی توافقنامه‌ای با شورای انتقالی درباره تشکیل کابینه مشارکتی، ترتیبات سیاسی، امنیتی و نظامی امضا کردند اما این توافقنامه تا جولای ۲۰۲۰ بدون اجرا باقی مانده بود تا اینکه توافقنامه دیگری در ریاض امضا شد که نخستین بند آن مربوط به تشکیل کابینه جدید بود و این کابینه ۱۸ دسامبر تشکیل شد.

شورای انتقالی و دولت هادی اخیرا نیز اتهاماتی را علیه یکدیگر وارد کرده و همدیگر را به شانه‌ خالی کردن از اجرای بقیه بندهای توافقنامه ریاض ۲۰۱۹ و سوء استفاده از آن برای دستیابی به دستآوردهای سیاسی و مناصب دولتی بیشتر متهم می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها