آمریکا: کردهای سوریه شرکای قدرتمند ما هستند

آمریکا: کردهای سوریه شرکای قدرتمند ما هستند
جمعه 10 بهمن 1399 - 14:23

یک مقام آمریکا گفت که واشنگتن بر حفظ روابط خود با شبه‌نظامیان کُرد سوریه ادامه می‌دهد و این روابط در سطح عالی است.

العالم - آمریکا

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گویی به تشریح سیاست دولت جو بایدن در سوریه و عراق پرداخت.

او بدون ذکر نام خود به شبکه روداوو گفت که شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» نمی‌توانند به تنهایی از دهها هزار زندانی داعشی و خانواده‌هایشان نگهداری کنند و نیاز به کمک دارند و با ادعای اینکه نیروهای کُرد سوریه سهم بالایی در مبارزه با داعش داشتند، تأکید کرد که آن‌ها «شرکای قدرتمند» آمریکا باقی خواهند ماند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که آمریکا به همکاری خود با شرکایش در شمال و شمال شرق سوریه همچون نیروهای قسد یا نهادهای جامعه مدنی سوریه ادامه می‌دهد تا به قول او ثبات و امنیت در شمال شرق سوریه برقرار شود. این مقام آمریکایی سپس ادعا کرد که کشورش به دنبال آینده بهتر برای مردم سوریه است!

او در خصوص عراق نیز گفت آمریکا به دنبال ثبات، امنیت و دموکراسی در عراق است و گفت‌و‌گوهای استراتژیک را اساس و پایه گفت‌و‌گوهای دو کشور می‌داند و از عراق برای مبارزه با فساد و انجام اصلاحات حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت که آمریکا به ارائه کمک‌ها به عراق در راستای اقدامات بشردوستانه، مین‌روبی، حقوق بشر و تسلط بر «گروههای مسلح غیر قانونی» ادامه می‌دهد.

از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور هنوز توضیحات روشنی از نوع سیاست‌هایش در سوریه و عراق نداده است.

تأکید مقام آمریکایی به ادامه حمایت از شبه نظامیان کُرد سوریه، در حالی است که چندی پیش «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه در مقاله‌ای به انتقاد از پشتیبانی آمریکا از کردهای سوریه پرداخت و نوشت که راهبرد آمریکا در سوریه شکست خورده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها