مقام یمنی: مسئولان دولت هادی کاری جز دزدی نمی‌کنند

مقام یمنی: مسئولان دولت هادی کاری جز دزدی نمی‌کنند
شنبه 11 بهمن 1399 - 13:47

معاون وزیر خارجه دولت صنعاء گفت که دولت مستعفی یمن تمامی وظایفش را رها کرده و در حال سرقت منابع یمن است.

العالم _ یمن

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن امروز (شنبه) در صفحه توئیتر خود، مسئولان دولت منصور هادی را به دزدی منابع و ثروت یمن متهم کرد.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، او نوشت: «وظیفه دولت مزدور، سرقت منابع مردم یمن و پولشویی است، بنابراین مسئولان این دولت از دیگر کارها و مسئولیت‌ها دست کشیده‌اند.»

حسین العزی با اشاره به درگیری‌های «عدن» نوشت که این درگیری‌ها هر ساعت وجود دارد و هیچ کسی به داد دیگری نمی‌رسد و «دولت خود خوانده» تا این لحظه حتی نمی‌داند که درگیری میان چه کسانی است.

او تأکید کرد که جامعه جهانی متهم ردیف اول وضعیت فعلی یمن است، چرا که دولت «دزدها» را مشروع می‌داند.

سازمان ملل روز چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی دولت منصور هادی را به پولشویی و سرقت منابع عمومی متهم و اعلام کرد که این دولت مبلغ اهدایی دولت سعودی به بانک مرکزی(مستقر در عدن) به میزان دو میلیارد دلار را در مصارف دلخواه خود هزینه کرده‌ است؛ به طوریکه مسئولان دولت مستعفی به میزان ۴۳۰ میلیون دلار از راه تبدیل دلار به ریال سعودی و ریال یمنی سود کرده‌اند.

در گزارش سازمان ملل آمده است که این میزان پولشویی تأثیر مستقیمی بر معیشت مردم یمن گذاشته است.

روز جمعه (دیروز) نیز شهر «کریتر» در استان عدن (تحت اشغال دولت منصورهادی) شاهد اعتراضات مردمی به وضعیت معیشتی بود. شهرها و استان‌های جنوب یمن از ابتدای جنگ یمن همواره شاهد چنین اعتراضاتی هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها