رایزنی عراق و سوریه برای همکاری اطلاعاتی و امنیتی

رایزنی عراق و سوریه برای همکاری اطلاعاتی و امنیتی
شنبه 11 بهمن 1399 - 19:55

سفیر سوریه در بغداد در دیدار با وزیر کشور عراق درباره مسائل امنیتی گفت وگو کرد و دو طرف بر گسترش همکاری‌های اطلاعاتی تاکید کردند.

العالم ـ عراق

دفتر اطلاع رسانی «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در بغداد با وزیر کشور عراق دیدار کرد و دوطرف در این دیدار درباره شماری از مسائل مورد علاقه مشترک در راستای منافع دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه، طرفین همچنین تقویت روابط دوجانبه بین بغداد و دمشق و جنبه های مربوط به مسائل امنیتی بویژه تبادل اطلاعات را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

این بیانیه تصریح کرد که سفیر سوریه در این دیدار از وزیر کشور عراق به خاطر تلاش برای تقویت امنیت و ثبات و تاکید فراوان وی بر همکاری مداوم تشکر کرد.

عراق و سوریه درحال حاضر در چارچوب کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات بین بغداد، تهران، مسکو و دمشق برای مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنند.

کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی با ایران، روسیه و سوریه، با هدف همکاری و تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی این کشورها و نماینده عراق در بغداد راه‌اندازی شده است.

پربیننده ترین خبرها