عضو جنبش جهاد اسلامی:

انقلاب اسلامی الگویی برای تمام مبارزان راه آزادی است/ تاثیر جنبش های مقاومت از انقلاب ایران

انقلاب اسلامی الگویی برای تمام مبارزان راه آزادی است/ تاثیر جنبش های مقاومت از انقلاب ایران
شنبه 11 بهمن 1399 - 20:42

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین تاکید کرد که انقلاب اسلامی در ایران تمام نسل ها در جهان عرب و اسلام و نیز در تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد؛ این انقلاب برای تمام نسل ها الهام گر بود و در نحوه تفکر و سازوکارهای فعالیت سیاسی در منطقه تاثیر گذاشت.

العالم ـ فلسطین

"نافذ عزام" در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در برنامه "ضیف و حوار" گفت: نخستین باری که تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز در خیابانهای ایران به راه افتاد، این تظاهرات بی سابقه بود. تا قبل از آن گفته می شد که اسلام نمی تواند مردم را در این حد تحت تاثیر قرار دهد؛ اما انقلاب اسلامی ایران این گفته ها را رد کرد. ما به مسلمان بودن افتخار می کنیم؛ این دین توانست در مقابل نظام های طاغوتی جنایتکار مانند نظام شاه بایستد کسی که از امریکا و رژیم اشغالگر حمایت می شد؛ این دین که اینگونه مردم را به جنب و جوش و خروش وا میدارد، مایه مباهات ماست.

وی افزود: مبارزه علیه نظام شاه شاید سالها طول می کشید؛ اما یک سال قبل از پیروزی انقلاب آکنده از حوادث مهم و تظاهرات روزانه بود. و در این زمان شهید فتحی شقاقی بنیان گذار جنبش جهاد اسلامی نوشتن کتاب خود درباره پیروزی انقلاب اسلامی ایران را آغاز کرد. زیرا این حادثه مهم و بزرگ به پیگیری و تلاش و کوشش و شناسایی حوادث ایران نیاز داشت؛ امام خمینی (قدس سره الشریف) با سخنان خود می توانست میلیون ها نفر را به تحرک وا دارد. کتاب فتحی شقاقی پاسخی به تمام سوالات در این خصوص بود.

عزام توضیح داد که شهید شقاقی به انقلاب اسلامی ایران به عنوان امیدی که در فلسطین به دنبال آن می گردیم، می نگریست. انقلاب اسلامی در مقابل نظام های مستبد ایستاد و شعارهایی ضد آمریکا و علیه رژیم اشغالگر سر داد و در واقع صدای ملت فلسطین بود که تحت اشغالگری بسر می برد و از حمایتهای امریکا به رژیم اشغالگر رنج می کشید.

تاثیر انقلاب اسلامی ایران و مهم ترین درس ها

عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره اثار و تبعات انقلاب اسلامی گفت: تاثیر انقلاب اسلامی ایران به مرزهای فلسطین محدود نشد بلکه نسل هایی در جهان عرب و اسلام و سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داد و پدیده ای الهام گر برای تمام نسل ها بود و در طرز فکر و سازوکارهای فعالیت سیاسی در منطقه اثر گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین درس های انقلاب اسلامی، ایمان یافتن به ایده و عقیده و افکار است و اینکه ایده و عقیده می توانند به ثمر برسند در حالی که پیش از پیروزی انقلاب اینگونه تلقین می شد که ایدئولوژی ها و بویژه ایدئولوژی اسلام هیچگاه نمی تواند مردم را به جنب و جوش و خروش وادارد و نمی تواند درخواست های مردمان و خواسته های آنها را اجابت کند؛ و به تبع نوعی احساس وجود داشت مبنی بر آنکه عنصری جدید در معادلات راه یافته است و مساله به تلاشی بیشتر نیاز دارد تا نتایج مورد نظر را محقق گرداند. پیروزی انقلاب یک تجربه ای عملی و الگویی برای ما به منظور بازپس گیری حقوقمان و دفاع از خویشتن و تغییر واقعیتهایمان بوده است. مهمترین درس انقلاب اسلامی تاکید بر این امر است که ما می توانیم پیروز شویم و شرارت و طغیان را شکست دهیم، با پیروزی انقلاب اسلامی، ایمان و اعتماد ما به دین مان به طور مضاعف افزایش یافت.

ارتباط میان جنبش های آزادی بخش فلسطین و انقلاب اسلامی ایران

عزام درباره ارتباط میان جنبش های آزادی بخش ملی فلسطین و جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام کسانی که واقعیت ها را جستجو می کنند و تمام مبارزانی که به دنبال آزادی هستند، از انقلاب اسلامی ایران حمایت کردند. ایران درهای خود را به روی همگان باز کرد؛ بهترین دلیل بر این مدعا آن است که نخستین کسی که امام خمینی (قدس سره الشریف) از او استقبال کرد، یاسر عرفات بود. تبدیل سفارت رژیم اشغالگر به سفارت فلسطین از مهمترین و بارزترین تصمیمات انقلاب اسلامی بود.

عضو جنبش جهاد اسلامی افزود: ایران همچنین از تمام مبارزان راه آزادی استقبال کرد. تمام کسانی که برای حقوق از دست رفته خود و مقابله با سلطه گری آمریکا و غرب می جنگیدند، انقلاب اسلامی ایران را امید و الگویی برای خود می دیدند. جمهوری اسلامی ایران با اشخاص و جریان ها و گروه ها با تبعیض برخورد نکرد بلکه درهای خود را به روی همگان گشود.

وی تصریح کرد: ایران همچنان تمام ارزش های انقلاب را حفظ کرده است و با فداکاری های بی شمار جایگاه و موقعیت خود را در جهان ترسیم کرد و برای حفظ مواضع و استقلال و حاکمیت خود بهای سنگینی پرداخت کرد و در مقابله با مراکز قدرت در جهان با سیاستی مستقل برخورد کرد. این امر سبب شد تا در مقابل حمایت از مساله فلسطین و دیگر مسائل جهان عرب و اسلام و مقابله با سلطه گری آمریکا بهایی سنگین بپردازد.

پربیننده ترین خبرها