اهمیت راهبردی سفر ظریف به آذربایجان/ کریدورهای ارتباطی و راه‌های مواصلاتی منطقه پس از جنگ اخیر قره باغ

اهمیت راهبردی سفر ظریف به آذربایجان/ کریدورهای ارتباطی و راه‌های مواصلاتی منطقه پس از جنگ اخیر قره باغ
شنبه 11 بهمن 1399 - 21:21

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در توئیتی تاکید کرد که سفر وزیر امور خارجه ایران به نخجوان علاوه بر تقویت مناسبات دو جانبه، دارای اهمیت راهبردی از حیث کریدورهای ارتباطی و راه‌های مواصلاتی منطقه پس از جنگ اخیر قره باغ است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در توئیت خود خاطرنشان کرد: سفر امروز (شنبه) وزیر امور خارجه کشورمان به نخجوان علاوه بر تقویت مناسبات دو جانبه، دارای اهمیت راهبردی از حیث کریدورهای ارتباطی و راه‌های مواصلاتی منطقه پس از جنگ اخیر قره باغ است؛ نقطه کانونی اتصالات ریلی و همکاری های ۶ جانبه آتی میان ایران، آذربایجان، ترکیه، روسیه، ارمنستان و گرجستان!

محمدجواد ظریف که به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، عصر امروز در ایستگاه راه آهن جلفای جمهوری آذربایجان حضور یافت و از بخش‌های مختلف این ایستگاه بازدید کرد.

نخست‌وزیر جمهوری خودمختار نخجوان و «پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی و «نریمان» رئیس منطقه آزاد تجاری ارس نیز در این بازدید وزیر امور خارجه را همراهی کردند. ظریف در این بازدید وضعیت خط راه آهن جلفا و امکانات حمل و نقل و مواصلاتی را به صورت میدانی مورد بررسی قرار داد.

وزیر خارجه ایران که یکشنبه شب در راس هیاتی و در قالب سفر منطقه ای وارد باکو شده بود، امروز (دوشنبه) با "الها م علی اف" رییس جمهوری آذربایجان ، "جیحون بایرام اف " همتای آذربایجانی و " شاهین مصطفی اف " معاون نخست وزیر این کشور نیز دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف سفر دیپلماتیک خود به پنج کشور جمهوری آذربایجان، فدارسیون روسیه، جمهوری ارمنستان، جمهوری گرجستان و ترکیه را هفته گذشته کلید زد و با سران و مقامات عالی‌رتبه این کشورها دیدار و در باره روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای گفت وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها