مقام یمنی: پایان تجاوز و محاصره، مهمتر از توقف فروش سلاح است

مقام یمنی: پایان تجاوز و محاصره، مهمتر از توقف فروش سلاح است
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 02:28

یک مسئول دولت نجات ملی یمن ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای توقف تجاوز و محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن گفت که تعطیلی فرودگاه صنعاء بیش‌تر از سلاح سعودی‌ها در یمن قربانی می‌گیرد.

العالم - یمن

مشاور حقوقی وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد، اقدام دولت ایتالیا در توقف فروش سلاح به عربستان سعودی مقبول و مثبت است؛ اما مهم‌تر از آن اقدام برای توقف تجاوز سعودی‌ها علیه یمن و رفع محاصره از سر این کشور است.

دولت ایتالیا روز جمعه یک مجوز فروش بمب و موشک به امارات متحده عربی و عربستان سعودی را باطل کرد و قرار است از صدور مجوزهای فروش سلاح جدید به ائتلاف سعودی خودداری کند.

«حمید الرفیق» در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» گفت: «اقدام ایتالیا مثبت بود، اما دیر انجام شد و امیدواریم که کشورهای حامی ائتلاف سعودی فروش سلاح به این ائتلاف متجاوز را متوقف کنند.»

او با اشاره به قربانی شدن صدها بیمار بر اثر محاصره فرودگاه صنعاء توسط ائتلاف سعودی گفت: «تعطیلی فرودگاه صنعاء و محاصره یمنی‌ها، بیشتر از سلاح قربانی گرفته است.»

این مسئول یمنی تصریح کرد: «کسانی که با سلاح و مواضع خود از ائتلاف متجاوزان علیه یمن حمایت می‌کنند بر اساس قانون بین الملل شریک جرم هستند.»

ائتلاف عربی از آگوست ۲۰۱۶ تمام پروازها در فرودگاه بین‌المللی صنعاء را ممنوع کرده است به استثنای پروازهای انسانی ویژه سازمان ملل و برخی نهادهای بشردوستانه که به ندرت از این فرودگاه انجام می‌شود.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرده است که ده‌ها هزار بیمار یمنی به علت آنکه نتوانستند برای درمان به خارج سفر کنند، جان خود را از دست دادند و صدها هزار بیمار یمنی برای درمان، نیازمند سفر به خارج هستند و محاصره و تعطیلی فرودگاه صنعاء موجب جان باختن بیش از ۲۸ هزار بیمار سرطانی به دلیل نبود تجهیزات مورد نیاز پزشکی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها