رایزنی وزرای دفاع ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره همکاری‌های نظامی

رایزنی وزرای دفاع ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره همکاری‌های نظامی
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 05:54

وزرای دفاع ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از افتتاح مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ، درباره همکاری‌های نظامی و برگزاری رزمایش‌های مشترک گفت‌وگو کردند.

العالم - ترکیه

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و «حلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای او شامگاه شنبه در جلسه‌ای، درباره همکاری‌های نظامی و فنی بین دو کشور رایزنی کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این نشست که بعد از افتتاح مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس در منطقه «قره‌باغ کوهستانی» برگزار شد، دو طرف درباره فعالیت‌های این مرکز نیز صحبت کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد، حسن‌اف ضمن اشاره به تقویت روابط دوگانه بین آنکارا و باکو، بر همکاری‌های نظامی بین دو کشور تاکید کرد.

بر این اساس، وزرای دفاع ترکیه و جمهوری آذربایجان لزوم افزایش اقدامات در جهت همکاری‌های نظامی و فنی و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک را مهم برشمردند.

وزیر دفاع ترکیه روز شنبه برای شرکت مراسم افتتاح مرکز مشترک روسی-ترکی نظارت بر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ به جمهوری آذربایجان سفر کرده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد روسیه و ترکیه مرکز مشترک برای نظارت بر روند آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را افتتاح کردند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان (نهم نوامبر) بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد. روسیه نیز طی این مدت، به عنوان حافظ آتش بس نیروهای پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها