محاصره الحسکه از سوی قسد/ جلوگیری از دسترسی شهروندان به نان و سوخت

محاصره الحسکه از سوی قسد/ جلوگیری از دسترسی شهروندان به نان و سوخت
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 11:50

قدیمی‌ترین نانوایی شهر الحسکه سوریه و دیگر نانوایی‌های این شهر به دلیل محاصره شبه نظامیان «قسد» تحت حمایت آمریکا بر مرکز این شهر و جلوگیری از ورود آرد و سوخت بسته شد.

العالم - سوریه

به نقل از سانا، با ادامه محاصره مرکز شهر الحسکه واقع در شمال سوریه از سوی شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، هزاران سوری از دستیابی به نان و همچنین سوخت محروم شده‌اند.

بنا به این گزارش، ۱۷ روزی است که ۱۰۰ هزار نفر از اهالی الحسکه در نتیجه ادامه محاصره مرکز این شهر و دو شهرک مسکونی شهر القامشلی از سوی شبه نظامیان «قسد» که تحت حمایت ارتش آمریکا قرار دارند، امکان دسترسی به مواد غذایی و تانکرهای آب ندارند.

در همین ارتباط، «سطم الهویدی» عضو دفتر اجرایی بخش اقتصاد و تجارت دولت سوریه گفت که «با توجه به ادامه جنایات شبه نظامیان قسد در ممانعت از ورود آرد به نانوایی‌ها و محاصره کامل مرکز شهر الحسکه و دو شهرک طی و حلکو شهر قامشلی، نانوایی‌ها عملا تعطیل شده است».

یکی از مسئولان قدیمی‌ترین نانوایی الحسکه در این باره گفت: این نانوایی روزانه ۱۱ هزار نان پخت می‌کرد، اما اکنون چهار روز متوالی است که نانی پخته نمی‌شود و این مساله تا حد زیادی روی زندگی اهالی الحسکه تأثیر گذاشته است.

اهالی استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه تاکنون بارها علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، تظاهرات و نبود امکانات و سرکوب اعترضات مردمی از سوی نیروهای قسد را محکوم کرده اند.

مردم شهر حسکه دوشنبه هفته گذشته با برگزاری تجمع به اقدامات نیروهای اشغالگر ترکیه در قطع آب آشامیدنی این شهر یک میلیون نفری همچنین تخلفات شبه نظامیان «قسد» مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی مبنی بر تلاش برای محاصره و فشار بر مردم شهر اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز بنرهایی را در دست داشتند که بر روی آن‌ها جمله‌هایی در محکومیت اشغالگری ترکیه و مزدوران وابسته آن و محکومیت اقدامات شبه نظامیان قسد نوشته شده بود.

مردم حسکه سوریه در این تجمع اعتراضی، اقدام اشغالگران در به کار گیری شبه نظامیان به منظور ادامه وضعیت هرج و مرج برای ایجاد فضا و شرایط مناسب جهت سرقت و غارت کالاهای مردم سوریه را محکوم کردند.

دولت سوریه تاکنون بارها حضور نیروهای خارجی در شمال این کشور را مصداق «اشغالگری» توصیف کرده و خواستار خروج آن‌ها از کشورشان شده‌اند.

ارتش امریکا نیز از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست‌های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش‌های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است.

استان الحَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه در شمال شرق این کشور است. شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم‌ترین شهرهای این استان هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها