بایدن برای محور مقاومت اعتمادسازی می‌کند!

بایدن برای محور مقاومت اعتمادسازی می‌کند!
يکشنبه 12 بهمن 1399 - 15:01

کارشناسان و ناظران سیاسی معتقدند که عقب‌نشینی آمریکا از تسلیح عربستان سعودی در واقع تلاشی برای بر هم زدن کارت‌های مرتبط با کشورهای عضو محور مقاومت است.

العالم- نظرکده

کارشناسان سیاسی می‌گویند، تصمیم "جو بایدن" برای متوقف کردن صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات در چارچوب تلاش‌های او برای بازگردان اعتبار به دولت پنهان در ایالات متحده اتخاذ شده است؛ چرا که "دونالد ترامپ" با تصمیمات این دولت مخالفت می‌کرد و بایدن به دنبال بازگرداندن وضعیت به مرحله قبل از ترامپ است.

کارشناسان سیاسی تأکید می‌کنند تعلیق فروش تسلیحات به عربستان سعودی مقدمه‌ای برای دستیابی به راه‌حلی برای بحران یمن و خروج از جنگ است. همانطور که اقدام دولت ترامپ به درج جنبش "انصارالله" یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی به مثابه اعدام گروهی یمنی‌ها بود و خشم سازمان ملل و حتی اروپا را برانگیخت. لذا بایدن درصدد است اوضاع را در این پرونده تغییر داد و همان رویکرد "جان کری" وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره یمن را دنبال کند.

مسئولان یمنی در صنعا از فشارهای آمریکا و جامعه جهانی علیه رژیم سعودی استقبال و ابراز امیدواری می‌کنند که این فشارها تا پایان یافتن جنگ علیه یمن ادامه داشته باشد.

مسئولان یمنی خاطرنشان می‌کنند که این طرح‌ها به مثابه تلاش برای حفظ آبروی باقی‌مانده سعودی‌ها است که در مقابل مقاومت یمنی‌ها در میدان جنگ از بین رفته.

کارشناسان مسائل بین‌الملل می‌گویند، دموکرات‌ها امضای توافق هسته‌ای را دستاورد خودشان تلقی می‌کنند و ضمن انتقاد از اقدام ترامپ به خروج از آن، به دنبال راهکاری برای بازگشت به این توافق هستند.

مسئولان یمنی تصریح کردند، رژیم سعودی از شکست ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار آسیب‌پذیر شده و انتظار پیروزی بایدن را نداشتند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها