قوانین سخت‌گیرانه برای المپیک توکیو: شعار و هیاهو ممنوع!

قوانین سخت‌گیرانه برای المپیک توکیو: شعار و هیاهو ممنوع!
چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 15:08

شیوع بیماری کووید-19، محدودیت‌های جالبی را برای متولیان بازی‌های المپیک توکیو ایجاد کرده است.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، متولیان بازی‌های المپیک توکیو می‌گویند ورزشکاران و مقامات نباید بدون دریافت مجوز از سامانه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنند. همچنین آنها باید همیشه از ماسک استفاده کنند و فقط در زمان صرف غذا و خواب مجاز به برداشتن ماسک هستند.

آنها با رونمایی از کتابچه برگزاری مسابقات المپیک از هواداران و تماشاگران نیز خواسته اند برای حمایت از ورزشکارانشان شعار ندهند و آواز نخوانند! در این کتابچه -- که کمیته بین‌المللی المپیک نیز مندرجات آن را تأیید کرده -- آمده است هواداران تنها با دست زدن می‌توانند از ورزشکاران حمایت کنند. همچنین ورزشکاران ملزم هستند دست‌کم هر 4 روز تست کرونا دهند. این تصمیمات برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

بر مبنای مندرجات این کتابچه که چند روز آینده منتشر می‌شود و در اختیار کشورهای مختلف قرار می‌گیرد، زدن واکسن کرونا برای ورزشکاران الزامی نیست اما آنها باید هنگام ورود به ژاپن، مدرکی معتبر دال بر منفی بودن آخرین تست کرونای خود در اختیار داشته باشند. البته متولیان المپیک توکیو می‌گویند با توجه به شرایط مرتبط با شیوع کووید-19 ممکن است مندرجات این کتابچه در آینده دستخوش تغییر شود.

قرار است مسابقات المپیک توکیو پس از 1 سال تأخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، از 25 جولای (3 مرداد) آغاز شود.

پربیننده ترین خبرها