گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و امارات

پنج‌شنبه 16 بهمن 1399
03:47
گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و امارات وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب با همتای اماراتی خود درباره تحولات منطقه تلفنی گفت وگو کرد.

العالم-آمریکا

آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با عبدالله بن زائد آل نهایان، درباره توافق سازش امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی، همکاری برای دفاع از امارات در برابر تهدیدهای منطقه‌ای و اقدام مشترک جهت کاهش تنش‌ها و پایان درگیری‌های منطقه‌ای رایزنی کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این گفت‌وگو از پیشرفت های به دست آمده در کاهش اختلافات با قطر استقبال کرد.

وی بر فرصت‌های پیش‌روی امارات جهت کمک بیشتر و ایفای نقش مؤثرتر برای «خاورمیانه‌ای آرام‌تر» تاکید کرد.

این در حالی است که پیش تر عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق ولیعهد ابوظبی چهارشنبه شب از خروج ناو هواپیمابر آمریکایی نیمیتز از خلیج فارس انتقاد کرده بود.

اخیرا دولت آمریکا فروش جنگنده های اف – ۳۵ به این کشور را نیز متوقف کرده، مسأله ای که باعث هراس و نگرانی ابوظبی شده است.

ايرنا

0% ...

آخرین اخبار

ملت ایران با ایستادگی خود، محاسبات آمریکا را به شکست کشاند


غریب‌آبادی: ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند


واکنش فعالان مجازی به مذاکرات سوئیس؛ تثبیت جایگاه ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای


پیام تسلیت پزشکیان به دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر


رهبر انصارالله: در هر جنگ جدیدی در غزه، در کنار مقاومت خواهیم بود/ آمریکا و اسرائیل «شر مطلق» هستند


ایتالیا به‌طور رسمی استفاده از خاکش علیه ایران راتکذیب کند


واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی


تمرین شاگردان قلعه نویی در دانشگاه جرج واشنگتن


استفاده آمریکا از پایگاه‌های هوایی ایتالیا برای دولت ملونی جنجال آفرید


حمله به زیرساخت های ایران، حمله به امنیت انرژی جهان بود


پربیننده ترین خبرها