درخواست موریتانی از جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی / محمود عباس: فلسطینیان در برابر شهرک سازی بایستند

درخواست موریتانی از جامعه جهانی برای توقف شهرک‌سازی‌ رژیم صهیونیستی / محمود عباس: فلسطینیان در برابر شهرک سازی بایستند
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 08:23

وزیر خارجه موریتانی چهارشنبه شب در نشست دوره‌ای شورای اجرایی اتحادیه آفریقا، از جامعه جهانی خواست تا برای توقف شهرک‌سازی‌ها در فلسطین اقدام کند.

العالم ـ آفریقا

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، اسماعیل ولد الشیخ احمد در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، از جامعه جهانی خواست برای متوقف کردن روند گسترش شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری رود اردن و جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از اراضی اشغالی فلسطین اقدام فوری انجام دهد.

وی افزود: مواضع موریتانی در حمایت از ملت فلسطین و حق آن ها در داشتن کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی همواره ثابت بوده است.

وزیر خارجه موریتانی اضافه کرد، جامعه جهانی باید برای توقف شهرک سازی و الحاق کرانه باختری که برقراری صلح را غیر ممکن می سازد، تلاش کند.

ولد الشیخ همچنین از نقش اتحادیه آفریقا در حمایت از آرمان های ملت فلسطین قدردانی کرد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در واکنش به تخریب منازل فلسطینی های در منطقه دره اردن، خواستار مقاومت مردم فلسطین در برابر شهرک سازی های رژیم صهیونیستی شد.

ساخت واحدهای جدید و شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها