تجزیه یمن و انداختن آن در دام رژیم صهیونیستی

تجزیه یمن و انداختن آن در دام رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 16 بهمن 1399 - 14:52

کارشناسان سیاسی معتقدند که اظهارات عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوبی درباره آمادگی برای سازش با رژیم صهیونیستی پس از جدا شدن عدن، نتیجه تحریکات دولت هایی است که به تازگی با رژیم صهیونیستی کرده و به دنبال تحقق منافع خود هستند.

العالم - نظرکده

کارشناسان تأکید می کنند که ملت یمن به عنوان یک ملت متحد و یکپارچه پس از آنهمه جانفشانی، هرگز با رژیم صهیونیستی سازش نمی کنند. آنها همچنین امارات را یک شرکت روابط عمومی می دانند که کاری جز ترویج سازش با رژیم صهیونیستی ندارد.

آنها همچنین خاطرنشان کرده اند که چنانکه پیداست، عربستان در تنگنا قرار گرفته است و می کوشد خود را از بحرانهایی پیاپی – که بیش از امارات، گریبانگیر این کشور شده است – خلاص کند.

به گفته کارشناسان، عربستان امروز به دردسر افتاده است و می کوشد به هر طریقی خود را نجات دهد؛ خسارت ها و زیان های مالی که دامنگیر این کشور شده است به مراتب بیشتر و سنگین تر از خسارت هایی است که گریبان امارات را گرفته است.

کارشناسان بر این عقیده اند که اظهارات الزبیدی درباره سازش با رژیم صهیونیستی پیامی است برای امارات با این مضمون که اگر این کشور و رژیم صهیونیستی به شورای انتقالی برای جدا کردن جنوب یمن کمک کنند، در کنار آنها تن به سازش خواهد داد.

کارشناسان همچنین هشدار داده اند که عربستان و امارات با هم همدست شده و اهداف و مطامع خود را در یمن دنبال می کنند؛ امارات به دنبال سیطره بر دریای سرخ است و عربستان هم می کوشد یمن را در حالت ضعف و گسستگی نگه دارد.

آنها تأکید می کنند که امارات و عربستان با توطئه علیه ملت یمن، انقلاب فوریه این ملت برای تغییر و رسیدن به زندگی آبرومندانه و بهبود اوضاع معیشتی را مصادره کرده اند و مدعی هستند که برای بازگرداندن انچه که حکومت قانونی می دانند وارد یمن شده اند.. در حالی که هدف اصلی آنها ایجاد هرج و مرج سازمان یافته ای است که بقای رژیم صهیونیستی در منطقه را تضمین می کند.

پربیننده ترین خبرها