نخست وزیر دولت جدید لیبی کیست؟

نخست وزیر دولت جدید لیبی کیست؟
جمعه 17 بهمن 1399 - 20:30

همایش گفت وگوی سیاسی لیبی در دومین انتخابات قوه مجریه جدید این کشور به فهرست محمد یونس المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و عبدالحمید محمد الدبیبه به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی لیبی رای داد.

العالم لیبی

در این انتخابات، محمد یونس المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و موسی الکونی و عبدالله اللافی به عنوان اعضای این شورا انتخاب شدند.

الدبیبه بازرگان و سیاستمدار لیبیایی، دارای فوق لیسانس مهندسی از کانادا، رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری لیبی "لدکو" و بنیانگذار و رئیس جریان "لیبی آینده" است.

وی که 59 ساله است از عشایر مصراته است و تاکنون بر ساخت تاسیسات زیربنایی لیبی مانند فرودگاه، ورزشگاه و پروژه های آبرسانی نظارت داشته است.

الدبیبه رابطه بسیار نزدیکی با نظام ترکیه دارد.

وی در جریان نامزدی اش برای پست نخست وزیری نسبت به برگزاری انتخابات، حمایت از کمیته ملی عالی انتخابات، آگاه سازی مردم نسبت به انتخابات و کمک خواهی از سازمانهای بین المللی مانند سازمان ملل متحد جهت نظارت بر انتخابات لیبی تعهد داده بود.

الدبیبه در سخنان روز چهارشنبه خود در همایش گفت وگوی سیاسی لیبی در ژنو گفته بود که از آموزش و پرورش به عنوان ابزاری برای تحقق ثبات در کشور استفاده و اقدام به اجرای قانون اساسی خواهد کرد، نهادهای امنیتی حرفه ای تشکیل خواهد داد و سلاح را در انحصار دولت قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها