استقبال فعالان لیبیایی از دولت جدید و تأکید بر عدم مداخله خارجی

استقبال فعالان لیبیایی از دولت جدید و تأکید بر عدم مداخله خارجی
شنبه 18 بهمن 1399 - 12:23

کاربران لیبیایی در شبکه اجتماعی توییتر، از انتخاب دولت جدید در لیبی استقبال و تأکید کرده‌اند مداخله قدرت‌های خارجی در مسائل لیبی باعث نابودی این کشور است.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، کاربران در توییتر نوشتند، بعد از گذشت 10 سال از جنگ‌ها، ویرانی‌ها و کشتار جوانان در لیبی، بالاخره دولت موقت در این کشور انتخاب شد.

کاربران لیبیایی خواستار برقراری ثبات و امنیت در کشورشان و همزیستی و سازش در سایه تشکیل این دولت شده‌اند.

فعالان تأکید کرده‌اند، ملت لیبی از بی‌ثباتی و ناامنی در کشور رنج می‌برند و این ملت، دیگر قبول نمی‌کنند که مقامات اشتباهات گذشته را تکرار کنند.

کاربران افزودند، ملت لیبی خواهان جنگ در کشورشان نیستنند وضعیت کنونی کشور نتیجه مداخلات خارجی‌ها است و لذا لیبیایی‌ها برای مقابله با این دخالت‌ها، متحد شوند.

کاربران همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که دولت جدید بتواند بستر انتخابات دسامبر 2012 را فراهم و کشور را تا آن زمان به خوبی مدیریت کند.

برخی کاربران به تاثیر مداخلات خارجی در نابودی لیبی و قتل جوانان و آزادگان این کشور اشاره و تأکید کردند این دخالت‌ها در راستای خدمت به طرح‌های غربی و صهیونیستی در منطقه بود.

گفت‌وگوهای سیاسی طرف‌های درگیر لیبی که به مدت 5 روز با نظارت سازمان ملل متحد در ژنو در جریان بود، سرانجام نتیجه داد و عصر دیروز شرکت‌کنندگان بر سر چینش دولت موقت به توافق رسیدند.

بنا به اعلام سازمان ملل، بر اساس آرا، "محمد یونس المنفی" به ریاست جدید شورای ریاستی انتخاب شده است؛ فردی که بنا بر گزارش‌ رسانه‌های عربی دیپلماتی برخاسته از شرق این کشور است.

"عبدالحمید الدبیبه" نیز برای نخست‌وزیری دولت انتقالی برگزیده شد. رسانه‌ها از او به عنوان بازرگانی یاد کرده‌اند که از حمایت غرب لیبی برخوردار است.

مذاکرات هیئت‌های اعزامی دولت به‌رسمیت‌شناخته شده لیبی، مستقر در طرابلس و نمایندگان دولت رقیب در شرق این کشور که از سوی ژنرال "خلیفه حفتر" پشتیبانی می‌شود از روز دوشنبه اول فوریه در ژنو سوئيس آغاز شد.

قرار است دولت موقت لیبی تا برپایی انتخابات در 24 دسامبر در قدرت باقی بماند و پس از آن جای خود را به یک دولت مشروع دموکراتیک واگذار کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها