دو تن از عاملان شهادت نیروهای الحشد الشعبی دستگیر شدند

دو تن از عاملان شهادت نیروهای الحشد الشعبی دستگیر شدند
شنبه 18 بهمن 1399 - 16:40

یک منبع عراقی امروز (شنبه) از دستگیری دو تن از عاملان تروریست خبر داد که اخیرا در به شهادت رساندن پنج نیروی سازمان الحشد الشعبی در استان دیاله دست داشتند.

العالم - عراق

یک منبع امنیتی عراقی امروز به پایگاه خبری «موازین نیوز» این کشور گفت: عملیات انتقام خون شهیدان زیر نظر قائم مقام وزارت کشور در امور اطلاعات و تحقیقات فدرال و فرماندهی سرتیپ «علی السودانی» مدیر واحد اطلاعات استان دیاله منجر به دستگیری دو تن از عناصر گروه تروریستی داعش شد.
وی افزود: این دو تروریست از جمله تروریست هایی بودند که در حمله اخیر به نیروهای سازمان الحشد الشعبی در منطقه «نفت خانه» در ناحیه خانقین در استان دیاله دست داشتند.
این منبع گفت: اقدامات قضایی و قانونی علیه این تروریست ها برای محاکمه آنها آغاز شده است.
چهاردهم بهمن ماه پنج نیروی سازمان الحشد الشعبی عراق از جمله سه معاون تیپ یکم این سازمان در جریان حمله عناصر گروه تروریستی داعش در ناحیه نفت خانه در استان دیاله به شهادت رسیدند.
افزایش تحرکات تروریست‌ها در برهه اخیر باعث شد تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.
عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.
نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها