بلینکن: از عربستان در برابر تهدیدات خارجی حمایت می‌کنیم

بلینکن: از عربستان در برابر تهدیدات خارجی حمایت می‌کنیم
يکشنبه 19 بهمن 1399 - 08:21

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش علی‌رغم تغییرات اخیر در سیاست‌های خود در قبال جنگ یمن همچنان در برابر تهدیدات خارجی از عربستان سعودی حمایت خواهد کرد.

العالم - آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت تهران در پیامی توئیتری از تداوم حمایت کشورش از عربستان سعودی علی‌رغم تصمیمات اخیر در قبال جنگ یمن خبر داد.

بلینکن در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «دیروز با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی صحبت کردم. عربستان سعودی یک متحد امنیتی مهم برای ماست.»

وی افزود: «اگرچه ما در حال احیای دیپلماسی برای پایان بخشیدن به جنگ یمن و ارتقای مسائل حقوق بشری در روابطمان [با عربستان] هستیم، اما همچنان به همکاری‌ با یکدیگر برای دفاع از عربستان در برابر تهدیدات خارجی ادامه خواهیم داد.»

روز پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با اذعان به فاجعه انسانی که طی سال‌های اخیر در سایه حمایت‌های کشورش از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رقم خورده است، مدعی شد که دولتش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ یمن را آغاز می‌کند.

وی در این خصوص گفت: این جنگ باید پایان یابد. در همین راستا ما به حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در جنگ یمن، از جمله فروش سلاح‌های مرتبط با عملیات‌های تهاجمی، پایان می‌دهیم.

بایدن البته خاطرنشان کرد که حمایت‌های دولتش از عربستان سعودی برای آنچه مقامات آمریکایی «دفاع از خاک خود و مردم خود در برابر حملات موشکی» می‌خوانند، ادامه خواهد یافت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها