پس از اعلام پایان حمایت واشنگتن از ائتلاف عربی صورت گرفت؛

درخواست آمریکا برای توقف حملات انصارالله به عربستان

درخواست آمریکا برای توقف حملات انصارالله به عربستان
دوشنبه 20 بهمن 1399 - 09:16

وزارت خارجه آمریکا به دنبال توقف حمایت واشنگتن از ائتلاف عربی در جنگ داخلی یمن در بیانیه ای از انصارالله خواست تا حملات به عربستان را متوقف کنند.

العالم ـ آمریکا

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: درحالی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گام هایی را برای پایان جنگ در یمن برداشته و عربستان مذاکرات حل و فصل را تایید کرده، واشنگتن عمیقا نگران تداوم حملات حوثی ها است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن از انصار الله یمن می خواهد تا سریعا حملات به مناطق غیرنظامی عربستان و هرگونه حمله نظامی جدید در داخل یمن را متوقف کند.

آمریکا که همواره با حمایت از ائتلاف عربی باعث بی ثباتی در یمن بوده، اکنون از انصارالله خواستار خودداری از اقدامات بی ثبات کننده و تعهد به تلاش های مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به صلح شده است.

به گزارش ایرنا، عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور فقیر و اسلامی یمن را مورد حمله نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوری برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها