ابتکار قطر برای گردهمایی احزاب لبنان در دوحه

ابتکار قطر برای گردهمایی احزاب لبنان در دوحه
سه شنبه 21 بهمن 1399 - 14:17

یک روزنامه کویتی اعلام کرد که «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (سه شنبه) در سفر بیروت، ابتکار عملی را برای برگزاری نشست احزاب لبنان در دوحه به منظور گفت و گو و حل بحران این کشور ارایه خواهد کرد.

العالم - آسیا

روزنامه «القبس» کویت به نقل از یک منع آگاه قطری اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور ابتکار خود را تا زمان توافق همه طرف‌های لبنان برای مشارکت در این گفت و گو اعلام نخواهد کرد.

این روزنامه به این موضوع اشاره کرد که در میان گفته‌هایی که از امکان ارائه حمایت مالی جدید به بیروت از سوی دوحه مطرح می‌شود، طرف قطری از سوی احزاب قوی لبنان از جمله «حزب الله» و تیم «میشل عون» رییس جمهوری این کشور موافقت اولیه دریافت کرده است.

این روزنامه کویتی به جزییات ابتکار عمل وزیر امور خارجه قطر برای حل بحران لبنان اشاره نکرده است.

وزیر امور خارجه قطر امروز برای دیدار رسمی با مقامات لبنان وارد بیروت شد و قرار است با عون رئیس جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه این کشور دیدار کند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نیز به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرد، افزود: وزیر خارجه قطر در حال گفت وگو با عون درباره اوضاع لبنان و منطقه است.

وزیر امور خارجه قطر در این سفر یک روزه با سایر مقامات لبنانی دیدار و درباره مسائل محلی و منطقه‌ای گفت و گو خواهد کرد.

این دیدار با توجه به اوج گرفتن بحران تشکیل دولت لبنان که بین عون رئیس جمهوری و «سعید حریری» نخست‌وزیر ملکف این کشور که هر یک دیگری را مسئول وخیم‌تر شدن اوضاع معرفی می‌کنند، انجام می‌شود.

آخرین سفر وزیر امور خارجه قطر به لبنان در 24 آگوست سال 2020 چند روز پس از انفجار بندر بیروت که ده‌ها کشته و زخمی و خسارات مالی فراوان برجای گذاشت، انجام شده بود.

لبنان از بحران سیاسی و اقتصادی ناشی از عواقب شیوع «ویروس کرونا»، انفجار بندر بیروت و عدم تشکیل دولت رنج می‌برد.

پس از انفجار بندر بیروت و درگیر شدن لبنان با بحران شدید اقتصادی، دوحه برای حمایت از این کشور جهت مقابله با شیوع کرونا و کاهش مشکلات اقتصادی، کمک‌های زیادی به بیروت ارائه کرده است.

پربیننده ترین خبرها