افشاگری نیویورک تایمز در باره جاسوسی امارات از قطر

افشاگری نیویورک تایمز در باره جاسوسی امارات از قطر
يکشنبه 19 بهمن 1399 - 08:10

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: امارات متحده عربی یک شبکه سایبری برای جاسوسی از قطر تأسیس کرده است.

العالم ـ امارات

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: برخی از هکرهایی که در این شبکه جاسوسی فعالیت می کنند از اعضای پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا هستند.

به نوشته این روزنامه، دولت ابوظبی حقوق و مزایای عالی برای اعضای این شبکه جاسوسی که در سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف انجام فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی علیه قطر تأسیس شده، ارائه کرده است.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: این شبکه جاسوسی خانواده سلطنتی قطر و مقام های پیشین فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، اعضای این شبکه همچنین احتمالا ایمیل های شخصیت های بلندپایه آمریکایی را نیز هک کردند.

پیش از این نیز همکاری سایبری سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) با امارات متحده عربی باعث نگرانی فعالان حقوق بشر در این کشور شده بود.

ابوظبی برای کنترل کامل سیستم امنیت سایبری شرکت «دارک متر» را در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط یک تاجر اماراتی تأسیس کرد که از همان سال به مرکز اصلی فعالیت‌های جاسوسی سایبری ابوظبی تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، درحالی نیویورک تایمز از جاسوسی امارات متحده عربی از قطر خبر می دهد که این کشور اخیرا روابط خود را با دوحه که از ۱۵ خردادماه سال ۱۳۹۶ به همراه عربستان سعودی، مصر و بحرین قطع کرده بود، ازسر گرفته است.

این کشورها در چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که ۱۶ دی در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای، به اختلافات خود با دوحه پایان دادند.

پربیننده ترین خبرها