سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی: به تحریم ایران ادامه دهید

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی: به تحریم ایران ادامه دهید
پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 12:36

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در گزارش جدید خود با اشاره به لزوم ادامه تحریم ایران افزود رفع تحریم ها، تقویت متحدان ایران در کشورهای منطقه را در پی خواهد داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

پس از آنکه توافق هسته ای در سال 2015 امضا شد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در تمام مدت پس از امضای این توافقنامه عادت کرده بود که پیوسته هشدار دهد که ایران به چند قدمی تولید بمب هسته ای رسیده است. اما امروز با تقویت احتمال بازگشت بایدن به برجام، این رژیم تقریبا مطمئن شده است که فعلا از بمب هسته ای خبری نیست. این سازمان در برآوردهای اخیر خود، خواستار ادامه تحریم تهران شده است زیرا از دید این رژیم، رفع این تحریم ها، حداقل پیامدی که دارد، تقویت مادی و نظامی متحدان ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان است.

مهمترین نکته ای که از این گزارش می توان برداشت کرد این است که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی پس از چندین دهه دوباره به یک "کارچاق کن" برای رهبران سیاسی این رژیم تبدیل شده است و به شدت تلاش می کند که رهبران این رژیم را با برآوردها و حدس و گمان های خود همراه کند. درست که این سازمان پس از شکست فجیع گمانه زنی هایش در جنگ اکتبر 1973، سرانجام به تخصص اصلی خود برگشت اما این بار با صفت "دلال" به میدان آمده است. این سازمان اکنون تلاش زیادی می کند تا حدس و گمان های خود را درباره چگونگی مقابله با برنامه هسته ای ایران، به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم بقبولاند. نخستین نشانه های این رویکرد را می توان در اظهارات آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم در اوایل سال جاری مشاهده کرد. این رویکرد برخاسته از چند نکته اساسی است:

اول، تلاش برای اتخاذ موضع یکپارچه در برابر آمریکا و مقابله با جمهوری اسلامی ایران با توجه به تقویت محور مقاومت و جهش های هسته ای ایران و دوم، تلاش هایی در داخل رژیم برای آماده سازی افکار عمومی تا آنها را متقاعد کنند که در حالی که این رژیم دچار بحران های اقتصادی بی سابقه است، افکار عمومی اجازه دهند بودجه بیشتری به ارتش و سازمان جاسوسی تخصیص یابد.

سومین نکته در گزارش این سازمان در مقایسه با گزارشهای آن قبل از برجام در سال 2015 – که ناشی از هراس این رژیم از بازگشت بایدن به برجام است – تأکید این رژیم بر ضرورت ادامه تحریم های اقتصادی ایران است. بر این اساس، تلاش می شود این اطمینان حاصل گردد که ایران حداقل تا دو سال دیگر به سلاح هسته ای دست نمی یابد چرا که تحریم ها، تهران را تضعیف کرده و خطر هسته ای این کشور را از بین برده است.

در تشریح تفاوت بین برآوردهای رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره مدت زمان لازم برای دستیابی ایران به بمب هسته ای، باید گفت که طبق برآوردهای آمریکا، این مدت زمان ممکن است تنها چند هفته باشد؛ ایران برای تولید یک بمب هسته ای به 40 کیلوگرم اورانیوم غنی شده نیاز دارد. طبق برآورد اسرائیلی ها، دستیابی به این میزان اورانیوم غنی شده فقط 4 ماه زمان می برد اما سوار کردن کلاهک هسته ای روی موشک مناسب، به 21 ماه زمان نیاز دارد. چیزی که در اینجا باید مورد اشاره قرار گیرد این است که تل آویو و واشنگتن هر دو معتقدند که باید جلوی رسیدن تهران به مرحله جهش به سمت تولید سلاح هسته ای، گرفته شود. شاید چیزی که باعث وحشت آنها شده است این است که روند توسعه هسته ای در ایران به مرحله بی بازگشت رسیده است. تل آویو معتقد است که ایران عملا به این مرحله رسیده است و به گفته کارشناسان صهیونیستی، زمان به نفع این رژیم نیست.

این سازمان در گزارش خود در دفاع از نظریه ادامه تحریم های اقتصادی ایران گفته است که ایران در وضعیت اقتصادی بسیار دشواری به سر می برد با این حال همچنان به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد و همزمان از متحدان خود در منطقه حمایت می کند. در چنین وضعیتی – بنا بر این برآورد – "بازگشت به برجام تنها راه نجات ایران است". این نهاد امنیتی صهیونیستی درباره نتایج رفع تحریم ها هشدار داده و گفته است که این کار باعث تقویت متحدان ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن خواهد شد. کما اینکه میزان خطر این کشور برای "اسرائیل" را هم بالا می برد.

از سوی دیگر دستگاه های اطلاعاتی این رژیم دوباره با چالش شکست براوردهای استراتژیک خود در مراحل حساس و سرنوشت ساز رویارویی با ایران به خصوص درباره آینده نظام و افزایش قدرت و نفوذ آن و برخورداری آن از حمایت مردمی، رو به رو شده اند. شکست پیش بینی های پیشین این رژیم درباره ورشستگی ایران در صورت کاهش تولید نفت تا 650 هزار بشکه در روز، نمونه ای از این ناکامی است. زیرا تولید نفت ایران به حدود 250 هزار بشکه در روز کاهش یافت اما آرزوی صهیونیست ها برآورده نشد. از این گذشته برخی گزارش ها در داخل و خارج این رژیم از این حقیقت خبر داده اند که ایران، اوج بحران اقتصادی را پشت سر گذاشته است. کارشناس امور ایران در انستیتو تحقیقات رژیم صهیونیستی با اشاره به این موضوع به گزارش های بین المللی استناد کرده است که نشان می دهند اوضاع اقتصادی در جمهوری اسلامی در حال بهبود است و این کشور در سال جاری رشد مثبت را تجربه می کند. این کارشناسان هشدار داده اند که دلخوش کردن به وخامت اوضاع در ایران، "امید باطلی" بیش نیست.

پربیننده ترین خبرها