حکم آزادی اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان پس از ۱۹ سال

حکم آزادی اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان پس از ۱۹ سال
پنج‌شنبه 23 بهمن 1399 - 13:15

منابع فلسطینی گزارش دادند حکم آزادی اسیر ۳۹ ساله فلسطینی که مبتلا به سرطان خون است پس از گذراندن یک دوره شرایط وحشتناک در زندان‌های رژیم صهیونیستی صادر شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین الیوم، امروز پنجشنبه هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی اعلام کرد که روز گذشته دادگاه تجدید نظر رژیم صهیونیستی حکم آزادی «حسین مسالمه» اسیر 39 ساله فلسطینی که از بیماری سرطان رنج می‌برد را صادر کرد.

هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که حکم آزادی حسین مسالمه پس از تلاش‌های حقوقی فراوان به دلیل وخیم بودن اوضاع جسمانی وی صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است، اسیر فلسطینی طی ماه‌های گذشته از درد زیادی در ناحیه شکم رنج می‌برد اما اداره زندان رژیم صهیونیستی هیچ اهمیتی به شرایط جسمی او نداد. اما پس از منتقل شدن حسین مسالمه به بیمارستان مشخص شد که او مبتلا به سرطان خون بوده و اوضاع جسمی وی به شکل خطرناکی رو به وخامت است.

حسین مسالمه از سال 2002 اسیر و به بیست سال زندان محکوم شده بود.

هیئت امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی اعلام کرد، حسین مسالمه قربانی جدید سیاست‌هایی است که جان اسیران را از طریق آزار و شکنجه‌های روشمند هدف قرار داده است که به آن سیاست قتل تدریجی می‌گویند. بی توجهی پزشکی نیز از جمله این شیوه‌هاست و طفره روی از تشخیص بیماری و درمان از مهم‌ترین شاخصه‌های قصور پزشکی اشغالگران است.

طی چند سال گذشته شماری از اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالگران اسرائیلی پس از تحمل درد‌های طولانی جان باختند که آخرین آن‌ها نیز شهید کمال ابو وعر از جنین بود.

از اوایل سال کنونی شمار اسرای بیمار در مقایسه با سال‌های گذشته رو به افزایش است.

این هیئت از نهاد‌های بین المللی حقوقی و در صدر آن‌ها سازمان جهانی بهداشت خواست فورا با مداخله جدی، اسرای بیمار را آزاد و کمیته پزشکی بی طرفی اعزام کنند به خصوص آنکه کرونا نیز دامنگیر اسیران فلسطینی شده است.

هم اکنون 700 اسیر بیمار در زندان‌های اشغالگران در بند هستند که 300 نفر آنان از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و به درمان وپیگیری نیاز دارند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها