کاخ سفید: بایدن مشتاق صحبت کردن با نتانیاهو است

کاخ سفید: بایدن مشتاق صحبت کردن با نتانیاهو است
جمعه 24 بهمن 1399 - 12:33

کاخ سفید در پاسخ به یک سوال درباره زمان برقراری تماس تلفنی جو بایدن با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا به زودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت می‌کند.

العالم - آمریکا

با گذشت 24 روز از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، یک خبرنگار در نشست سخنگوی کاخ سفید از او درباره زمان برقراری اولین تماس تلفنی بایدن در مقام رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سوال کرد.

بنا بر گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد به زودی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی صحبت کند اما به زمان دقیق این رایزنی اشاره نکرد.

این رسانه غربی معتقد است: «تماس نگرفتن بایدن (بعد از آغاز ریاست جمهوری او) با نتانیاهو تاکنون در جمع صحبت‌های وی با رهبران خارجی باعث ناراحتی در اسرائیل و همچنین برخی کارشناسان حوزه خاورمیانه شده است چرا که باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور پیشین (آمریکا) ظرف چند روز ابتدایی آغاز منصبشان با نتانیاهو صحبت کرده بودند».

یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری پنجشنبه شب «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از این مقام آمریکای درباره برنامه بایدن برای صحبت کردن با نتانیاهو سوال کرد.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه به زودی این تماس انجام می‌شود، اعلام کرد: «رئیس‌جمهور مشتاق صحبت کردن با نخست‌وزیر نتانیاهو است و او (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) قطعا کسی است که (بایدن) روابطی طولانی مدت با وی دارد».

ساکی افزود: «این یک موضوع واضحی است که روابطی مهم بین ایالات متحده با اسرائیل به عنوان شریک کلیدی در این منطقه، در حوزه امنیتی وجود دارد. او با وی به زودی صحبت خواهد کرد. من هنوز برای شما تاریخ یا زمان دقیقی برای انجام این گفت‌و‌گو ندارم».

جو بایدن اول بهمن ماه با انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا، کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور جدید شروع کرده و تاکنون با رهبران کشورهای مختلف تماس تلفنی دوجانبه برقرار کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها